۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷

رئیس گروه پیشگیری از بیمارهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی همدان:

تکریم سالمندان نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

تکریم سالمندان نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

همدان - رئیس گروه پیشگیری از بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تکریم سالمندان نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه‌السادات میرمعینی پیش از ظهر شنبه در جلسه برنامه ریزی برنامه های هفته تکریم منزل سالمندان ایجاد موج فراگیر در هفته تکریم منزلت سالمندان، هفته قلب سالم و هفته پیشگیری از دیابت را خواستار شد.

وی برگزاری این جلسه با حضور کارشناسان واحد بیماری‌ها، بهداشت خانواده و روابط عمومی‌های واحدهای تابعه دانشگاه را ارزشمند دانست و گفت: بسیاری کارها با همکاری نیروهای پشتیبانی انجام می‌شود که باید به منظور همراهی هر چه بیشتر در جریان روند انجام برنامه‌ها باشند.

میرمعینی با اشاره به همزمانی روز جهانی قلب و هفته سالمند اظهار داشت: اهداف این دو برنامه با یکدیگر همپوشانی دارد و در این هفته، تمرکز بر مشکلات قلبی و عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات سالمندان است.

وی نگاه ویژه به موضوع سالمندی و بیماری‌های قلب و عروق در مقاطع مختلف سال را مهم دانست و افزود: باید موج مناسبی برای این موضوع ایجاد شود.

رئیس گروه پیشگیری از بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه نیازهای بهداشت و درمان نیازهایی خفته است، ادامه داد: برگزاری جلسه‌های با کیفیت و تأثیرگذار در روزهای جهانی بسیار مهم است و امید می‌رود قدم‌های خوبی برای کاهش مشکلات بهداشتی مردم و آگاهی‌بخشی به جامعه انجام شود.

کارشناس سلامت سالمندان معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه توجه به گروه هدف در این هفته‌ها مورد توجه است، گفت: گروه هدف که همان سالمندان هستند در مراسم و همایش‌ها شرکت می‌کنند.

شیوا بزرگمهر با ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های روز جهانی سالمند با عنوان «شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی» گفت: این برنامه‌ها شامل فعالیت بدنی، تغذیه و سلامت روان است و اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌ها در مکان‌های تجمع سالمندان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت گروه سنی سالمندی اضافه کرد: همایشی دهم مهرماه با حضور سالمندان و مسئولان و با همکاری اداره کل بهزیستی استان همدان برگزار می‌شود.

کد خبر 3771477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha