۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

ارتقای کیفیت زندگی سالمندان درهمدان نیازمند نگاه جامع مسئولان است

ارتقای کیفیت زندگی سالمندان درهمدان نیازمند نگاه جامع مسئولان است

همدان - مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر توجه به چالش سالمندی تأکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی سالمندان درهمدان نیازمند نگاه جامع مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا نوری پیش از ظهر شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم هفته تکریم منزلت سالمندان، هفته قلب سالم و هفته پیشگیری از دیابت با اشاره به تعاملات با دستگاه‌های مختلف برای هم‌افزایی بیشتر، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری همایش روز جهانی سالمند در دهم مهرماه با همکاری اداره کل بهزیستی انجام شده است.

وی توزیع بسته‌های آموزشی، برگزاری همایش در شهرستان‌ها، مستقر کردن چادرهای غربالگری در شهر و برگزاری همایش پیاده‌روی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان همدان را از برنامه های درنظر گرفته شده برای این روز عنوان کرد.

شهلا نوری با اشاره به اهمیت توجه به چالش سالمندی گفت: جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود و با توجه به تغییرات جمعیتی تا سال ۱۴۲۰، ۲۵ درصد جمعیت کشور سالمند هستند که باید برای ارتقای کیفیت زندگی آنان از هم اکنون برنامه ‌ریزی شود.

وی بیشترین علت مرگ و میر سالمندان را بیماری‌های قلبی دانست و با بیان اینکه کاهش مرگ و میر و ناتوانی ‌ها از مهمترین اهداف در نظر گرفته شده است، بر توجه به چالش سالمندی تأکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی سالمندان درهمدان نیازمند نگاه جامع مسئولان است.

نوری تهیه محتوای مشترک را مهم ارزیابی کرد و تعامل سازنده واحدهای مختلف دانشگاه به ویژه روابط عمومی را برای اجرای مناسب برنامه‌های این هفته و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها خواستار شد.

وی با اشاره به تاریخچه دبیری شورای سالمندان و مسئولیت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه، گفت: طبق توافقات مباحث سلامت با دانشگاه علوم پزشکی و موضوع رفاه و منزلت سالمندان با اداره کل بهزیستی است تا این موضوع به صورت کشوری تعیین تکلیف شود.

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدا نیز گفت: روابط عمومی دانشگاه، وظیفه هماهنگی و ایجاد ارتباطات را دارد و پوشش خبری نوشتاری و تصویری با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در دستور کار است.

جعفر شاهرخی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده معاونت بهداشتی برای شهرستان‌ها ابراز امیدواری کرد: تمام استان در طول این هفته درگیر موضوع سالمندی، بیماری‌های قلبی و دیابت باشد.

شاهرخی برگزاری مطلوب برنامه‌های این هفته را نیازمند فعالیت گروه اجرایی مناسب خواند و یادآور شد: مکاتبه با روابط عمومی‌های واحدهای تابعه دانشگاه برای ضبط برنامه‌های رادیویی انجام می‌شود.

کد خبر 3771484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha