۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان به ۱۸۰۰ مرکز افزایش یافت

تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان به ۱۸۰۰ مرکز افزایش یافت

اصفهان - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان گفت:یک هزار و ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که استان اصفهان در این زمینه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری پنجمین کنگره «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» ویژه جنوب و جنوب شرق کشور که به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، ضمن تبریک عید غدیر و دهه ولایت اظهار داشت: در این کنگره ۲۰۰ نفر از مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان، منطقه قشم و جنوب کرمان در اصفهان حضور می‌یابند.

وی در ادامه سهم استان اصفهان را حضور مسئولان ائمه جماعت ۱۰ مسجد اعلام کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که اصفهان در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که استان اصفهان در این زمینه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده و این در حالی است که تا پایان سال گذشته تعداد این کانون‌ها یک هزار و ۷۰۷ مورد بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی استان اصفهان را ۵۰۰ کانون اعلام کرد و افزود: به صورت میانگین سالانه سه میلیون تومان برای هر کانون به صورت نقد و غیر نقد پرداخت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در  پنجمین کنگره «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» ویژه جنوب و جنوب شرق کشور کانون‌های فعال روستایی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد فعال بوده‌اند شرکت می‌کنند، ابراز داشت: در این کنگره همایش‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام معتمدی در خصوص نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی این کنگره گفت: الگودهی و انتقال تجربه‌های موفق و آشنایی با گروه‌های جهادی فعال در روستاها عناوین دو جلسه هم اندیشی این کنگره در استان اصفهان است.

وی آموزش مهارت‌ها و شیوه‌های نوین تبلیغ، جذابیت کار فرهنگی در مناطق روستایی، مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با رسالت و کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستا را از عناوین آموزشی کارگاه‌های آموزشی این کنگره اعلام کرد و افزود: در این کنگره  نشست‌های عمومی با موضوعات نقش فعالان فرهنگ و هنر روستا در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی با رویکرد تبیین چالش‌های جمعیت و خانواده نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است پنجمین کنگره «فرهنگ و هنر روستا و عشایر» ویژه جنوب و جنوب شرق کشور از پنجم تا هفتم مهر ماه در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 3772803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha