۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۴۳

انفجار با زودپز/پلیس آمریکا به دنبال حلقه ارتباط ۲ حادثه بمبگذاری

انفجار با زودپز/پلیس آمریکا به دنبال حلقه ارتباط ۲ حادثه بمبگذاری

پلیس آمریکا ماهیت هر دو بمب به کار رفته در حادثه بمبگذاری نیویورک را مشخص کرد، حال آنکه همچنان به دنبال سرنخی است که این حادثه را به حادثه بمبگذاری مشابهی در ایالت «نیوجرسی» پیوند بزند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، گزارش های پلیس آمریکا حاکی از آن است که بمب دست ساز منفجر شده در بخش «منهتن» شهر نیویورک و همچنین بمبی که بعدا در محل حادثه کشف و خنثی شد، هر دو زودپزهای خوراک پزی پُر شده با گلوله های انفجاری (افشان) بوده اند.

به گفته پلیس، در هر دو بمب دست ساز از گوشی های همراه تا شو و لامپ های کریسمس برای کمک به اشتعال مواد منفجره استفاده شده است.

این در حالی است که تحقیقات پیرامون احتمال ارتباط حملاتی است که در پایان هفته گذشته هر یک به طور جداگانه در نقاط مختلف آمریکا روی داد، همچنان ادامه دارد.

 انفجار نخستین بمب در روز شنبه گذشته و در یکی از شهرهای ایالت نیوجرسی روی داد، حال آنکه انفجار بمب دوم در شهر نیویورک بود.

از سوی دیگر، در همان روز حدود ساعت هشت شب به وقت محلی، مردی با ورود به یکی از فروشگاه های ایالت «مینه سوتا» ۹ نفر را به ضرب چاقو زخمی کرد و خود بر اثر اصابت گلوله پلیس از پا درآمد.

اگر چه در حمله مینه سوتا، داعش بلافاصله مسئولیت را به عهده گرفت و احتمال تروریستی بودن دو حادثه دیگر هم وجود دارد، پلیس آمریکا به طور مشخص از هیچ یک از گروه های تروریستی اصلی به عنوان مظنونین احتمالی دو حادثه بمبگذاری نام نمی برد و تاکنون هیچ گروهی نیز مسئولیت آنها را بر عهده نگرفته است.

 با این حال، برای پلیس ماهیت مجرمانه و تعمدی بودن هر دو اقدام محرز است.

کد خبر 3773134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha