۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸

کری در دیدار با بن نایف:

آمریکا منتظر پاسخ روسیه درباره تمدید آتش‌ بس در سوریه است

آمریکا منتظر پاسخ روسیه درباره تمدید آتش‌ بس در سوریه است

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی بدون اشاره به بمباران مواضع ارتش سوریه حین آتش بس توسط ائتلاف به سرکردگی آمریکا مدعی شد که واشنگتن منتظر پاسخ مسکو درباره تمدید آتش‌ بس در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی انتظار کشورش برای پاسخ روسیه در خصوص تمدید آتش بس در سوریه شد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در این باره به خبرنگاران گفت: با پایان یافتن آتش بس یک هفته ای در سوریه اکنون منتظر دریافت پاسخی از سوی روسیه برای تمدید این آتش بس هستیم.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مبهم ادامه داد: می خواهیم بدانیم نظر روسیه در این باره چیست. باید ببینیم کجا قرار گرفته ایم تا بتوانیم بر مبنای آن تصمیم گیری مناسبی را به انجام رسانیم؛ اما در این مقطع زمانی تمامی واقعیات مربوط به این تصمیم سازی را در اختیار نداریم.

نقض مکرر آتش بس توسط گروه های تحت کنترل آمریکا در سوریه طی یک هفته گذشته در حالی تکرار شد که ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا سه روز پیش و در میانه آتش بسِ توافقی، مواضع ارتش سوریه در دیر الزور را بمباران کردند.

گفتنی است، روز گذشته انگلیس، دانمارک و استرالیا از مشارکت جنگنده های خود در این تهاجم خبر داده و حمله به مواضع ارتش سوریه را مورد تأیید قرار داده بودند.

کد خبر 3774190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha