۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۴۷

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری همدان:

سرمایه‌گذار نباید در پیچ و خم ادارات دچار سردرگمی شود

سرمایه‌گذار نباید در پیچ و خم ادارات دچار سردرگمی شود

همدان - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری همدان گفت: سرمایه‌گذار نباید در پیچ و خم ادارات و بوروکراسی دچار سردرگمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهرداد موسوی بعداز ظهر شنبه در جلسه بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری در استان همدان با بیان اینکه تا ۵ سال پیش موضوع سرمایه‌گذاری یک بحث حاشیه‌ای بود، اظهارداشت: درحال حاضر موضوع سرمایه‌گذاری به یک بحث مهم و اصلی تبدیل شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری همدان با بیان اینکه مردم به خاطر تحریم‌ها در شرایط سختی قرار گرفتند، بر توجه به ظرفیت های استان همدان تاکید کرد و ادامه داد: خام‌فروشی در واقع حراج منابع خدادادی است که این امر زیبنده استان همدان نیست.

وی با تاکید بر اینکه خام‌فروشی شیوه انسان‌های ضعیف و ناتوان است، افزود: زمانی ایران تکنولوژی و افراد تحصیلکرده نداشت و مجبور به خام‌فروشی بود اما اکنون از بهترین کشورهای دنیا است و توانایی فرآوری را دارد و نباید به خام فروشی پرداخت.

وی به رتبه پنجم ایران در زمینه توان مهندسی و فنی در دنیا اشاره و عنوان کرد: باید به سمت اقتصاد خصوصی حرکت کرد چرا که اقتصاددولتی دیگر جوابگوی نیازها نیست.

موسوی اقتصاد خصوصی را راهگشا دانست و با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه گذار در استان همدان یادآور شد: درحالی که زیر ساخت‌های ارزان و متنوع در کشور وجود دارد اما هنوز تا رسیدن به توسعه راه بسیار است.

وی با بیان اینکه کشوری که بازار سرمایه آن فعال و سالم است توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: سرمایه موتور محرکه اقتصاد است و باید برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برنامه داشت.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری همدان باتاکید بر اینکه بدون سرمایه اولیه هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اظهارداشت: سرمایه‌گذار نباید در پیچ و خم ادارات و بوروکراسی دچار سردرگمی شود.

وی از افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در استان همدان خبر داد و گفت: اصلی‌ترین دغدغه مسئولان کشور و استان‌ها توسعه سرمایه گذاری است.

کد خبر 3777655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha