۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۴

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد؛

ترغیب به اهدای عضو نیازمند یک حرکت مردمی است

ترغیب به اهدای عضو نیازمند یک حرکت مردمی است

معاون اول رئیس جمهوری، به موضوع اهدای عضو اشاره کرد و گفت: ترغیب جامعه به اهدای عضو، تنها با یک حرکت مردمی مهم امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری شنبه شب در مراسم جشن نفس(پیوند عضو) در مرکز همایش‌های برج میلاد، خطاب به خانواده‌های اهدا کنندگان عضو، گفت: اخلاق در جامعه به افتخار شما زنده مانده و جوامع با حیات معنوی و اخلاقی خود ماندگار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جوامع با حیات معنوی و اخلاقی خود ماندگار می‌شوند، از انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان تقدیر کرد و افزود: این جلسه شاید مهم‌ترین جلسه زندگی من باشد که در کنار انسان‌هایی فداکار و نیکوکار قرار گرفتم.

به گفته جهانگیری، یکی از نگرانی‌های ما برای آینده کشور، وجود برخی بیماری‌های مزمن و صعب العلاج است.

وی با اشاره به آمار بالای تلفات حوادث جاده‌ای در کشور، افزود: ما به عنوان دولت وظیفه داریم برای اینگونه حوادث چاره‌اندیشی کنیم.

جهانگیری به موضوع اهدای عضو اشاره کرد و گفت: اینکه ما موفق شویم جامعه را به سمت اهدای عضو ترغیب کنیم جز با یک حرکت مردمی مهم اتفاق نمی‌افتد و این کار مردم و نخبگان جامعه است. آنها می‌توانند خانواده و جامعه را به جایی برسانند که بتوانند چنین تصمیمی بگیرند.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: ما می‌بینیم یک خانواده می‌تواند در بدترین شرایط روحی و روانی مهم‌ترین تصمیم تاریخی خود را بگیرد و به یک جامعه ارزش دهد و این به معنای واقعی تصمیم‌گیری است که آنها می‌توانند در بدترین شرایط بهترین تصمیم را بگیرند و این بسیار ارزشمند است.

جهانگیری ضمن تقدیر از خانواده‌های اهدا کننده عضو و جامعه پزشکی، تصریح کرد: باید قدر گروه‌های نخبه و سرمایه‌های کشور خود را بدانیم. هنرمندان بزرگترین سرمایه‌های این کشور هستند. در عین حال علما و ورزشکاران نیز از بزرگترین سرمایه‌ها محسوب می‌شوند که با گفتگو با مردم نقش موثری ایفا می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت نیز با موفقیت ادامه می یابد.

کد خبر 3777852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha