۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴

با حضور استاندار گیلان ؛

برگزاری جشن پایان جمع آوری «سنبل آبی» از تالاب آبندان شفت

برگزاری جشن پایان جمع آوری «سنبل آبی» از تالاب آبندان شفت

شفت- جشن پایان جمع آوری گیاه مهاجم «سنبل آبی»از تالاب آبندان شفت با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، قربانعلی محمدپور مدیرکل محیط زیست استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی جشن پایان جمع آوری «سنبل آبی» از تالاب آبندان دهستان ملاسرای شفت برگزار شد.

محمدعلی نجفی در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان محیط زیست گیلان و اداره کل پدافند غیرعامل، مسئولان محلی، سازمان های مردم نهاد و به ویژه اهالی دهستان ملاسرا به خاطر جمع آوری این گیاه، گفت: متاسفانه چند سالی است که تالاب ها، آبندان ها و رودخانه های استان گیلان شاهد حضور گیاه مهاجم «سنبل آبی» هستند.

وی افزود: متاسفانه این گونه گیاهی به رغم ظاهر زیبا و فریبنده برای محیط زیست و آبزیان استان خطرناک، مخرب و ویران کننده بوده که خوشبختانه مسئولان و دوستداران محیط زیست استان اقدامات مناسبی در جهت پاکسازی تالاب ها وآبندان های گیلان از وجود این گیاه کرده اند.

استاندار گیلان به پاکسازی کامل تالاب عینک که متاسفانه چندین سال با این گونه گیاهی در گیر بود اشاره و خاطرنشان کرد: امروز نیز شاهد پاکسازی کامل تالاب ۱۴ هکتاری آبندان دهستان ملاسرای شهرستان شفت با همکاری مسئولان، گروه های مردم نهاد و اهالی این دهستان از وجود «سنبل آبی» هستیم.

همچنین امروز با حضور استاندار گیلان از مدرسه شش کلاسه شهید رجایی دهستان چوبر شهرستان شفت که با اعتبار یک و میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ساخته شده بهره برداری شد.

کد خبر 3778309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha