۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲

معاون آموزشی بیمارستان سید الشهدا اصفهان:

آلودگی ناشی از ترکیبات بنزین نقش مستقیم در شیوع سرطان خون دارد

آلودگی ناشی از ترکیبات بنزین نقش مستقیم در شیوع سرطان خون دارد

اصفهان- معاون آموزشی بیمارستان سید الشهدا اصفهان با اشاره به شیوع سرطان خون در اصفهان، گفت: آلودگی ناشی از ترکیبات بنزین نقش مستقیمی در روند رو به رشد این سرطان دارد.

ولی الله مهرزاد در گفت‌وگو باخبرنگار مهر اظهار داشت: اگر در حال حاضر شاهد افزایش سرطان خون هستیم علت آن، تشخیص‌های بیشتر این سرطان و نیز آلودگی هوا و مواد نگهدارنده در غذاها است.

وی بیان داشت: زندگی‌ ماشینی، مواد غذایی نامناسب و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا از فاکتورهای اصلی سرطان خون است.

معاون آموزشی بیمارستان سید الشهدا اصفهان تصریح کرد: بنزین و ترکیبات شیمیایی موجود در آن نقش مستقیمی در بروز سرطان خون دارد.

وی با بیان اینکه کم شدن پلاکت خون، زمینه ساز سرطان خون است، ادامه داد: سرطان خون در مردها بیش از زن ها شایع است و چون با انواع سرطان‌ خون مواجه ایم در برخی از این نوع سرطان‌ها شاهد کاهش سن ابتلا هستیم.

مهرزاد اضافه کرد: انتظار نداریم برخی از انواع سرطان مثل سرطان خون مزمن یا سرطان خون مویی شکل در جوان ها دیده شود که برخلاف انتظار در قشر جوان هم این بیماری ها در حال شیوع است.

وی اعلام کرد: سرطان خون بیماری نیست که قابل پیشگیری باشد چراکه با امواج، اشعه هسته‌ای، آلودگی ناشی از ترکیبات بنزین و غیره مرتبط است و روند درمانی آن هم به نسبت نوع سرطان مختلف است.

کد خبر 3780411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha