۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۵

معاون حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد:

عدم استفاده از آب نهرهای فاضلاب در باغات و اراضی قراملک تبریز

عدم استفاده از آب نهرهای فاضلاب در باغات و اراضی قراملک تبریز

تبریز - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: قراملک از ریه های تنفسی تبریز است و در آبیاری اراضی آن از پمپ های آب و نه از نهرهای فاضلاب استفاده می شود.

علی عبدلی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در خصوص آلودگی منطقه قراملک در غرب تبریز اظهار داشت: این منطقه با توجه به وجود کشت وکار متعدد در نواحی مختلف آن، یکی از سرسبزترین و در واقع از ریه های تنفسی تبریز است که تاثیر مستقیمی در شادابی و تمیزی هوای این شهر دارد.

وی در ادامه با اشاره به منابع آلودگی در این منطقه خاطر نشان شد: در منطقه قراملک دو نهر وجود دارد که یکی از آنها مربوط به تلخه رود (آجی چای) است و دیگری نهری است که فاضلاب منطقه غرب تبریز بویژه محدوده صنعتی دیزل آباد در آن جریان دارد و تجمع این فاضلاب ها در این منطقه موجب استشمام بوی بد و منظرهای نامناسب شده اما این موضوعات ارتباطی به کشت و کارهای صورت گرفته در قراملک ندارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه قراملک در منطقه ای سراشیبی واقع شده، فاضلاب منطقه غرب تبریز به این سمت سرازیر می شود و همین امر موجب برخی نگرانی های زیست محیطی است.

عبدلی در پایان تاکید کرد: اما با وجود این نگرانی ها باید اذعان داشت که آب مورد استفاده توسط کشاورزان و باغداران این منطقه برای آبیاری مزارع و باغات خود از طریق پمپ های آب مجزای هر مالک تامین می شود و هیچ یک از این زمین ها و یا باغات با آب نهرهای جاری در منطقه آبیاری نمی شوند.

کد خبر 3780538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha