۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲

استاندار مرکزی:

تلفیق امنیت سخت و نرم ضامن تحقق امنیت پایدار در جامعه است

تلفیق امنیت سخت و نرم ضامن تحقق امنیت پایدار در جامعه است

اراک- استاندار مرکزی گفت: امنیت پایدار از تلفیق و ترکیب امنیت سخت و نرم حاصل می شود و این دو ترکیب جامعه را به سمت امنیت پایدار هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت هفته ناجا در اراک، اظهار داشت: در شرایط فعلی هم امنیت سخت نیاز است و هم امنیت نرم یک ضرورت انکار ناپذیر تلقی می شود که ترکیب این دو موجب امنیت پایدار در یک نظام و جامعه می شود.

وی افزود: در روزگار گذشته امنیت بیشتر مترادف امنیت سخت بود که به امنیت و دفاع ملی تعبیر می شد اما در دنیای کنونی نه تنها از اهمیت امنیت و دفاع ملی کاسته نشده بلکه عنصر دیگری به نام امنیت نرم به آن اضافه شده است که اهمیت کار را دو چندان کرده است.

زمانی قمی بیان کرد: حفظ مرزها و تقویت بنیه نظامی کشور در همه سطوح برای دفاع از تهدیدها یک ضرورت به حساب می آید و در شرایط جدید هم امنیت سخت و هم امنیت نرم نیاز است.

وی گفت: امنیت سخت قابل دیدن است و از طریق نیروها در فضای فیزیکی اعمال شدنی است اما امنیت نرم کلام محور می باشد و  به منظور حاکم کردن امنیت پایدار، کشوری موفق است که هر دو امنیت را درکنار هم داشته باشد و در تقویت هر دو تلاش کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امنیت نرم در کشور مدافع در برابر تهدیدهای گفتمان و اعتقادات در حوزه های مختلف است واین امنیت در سه سطح فردی، اجتماعی و امنیت ملی تعریف می شود.

زمانی قمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: نیروی انتظامی از نهادهای اساسی و تاثیرگذار بر امنیت اجتماعی است و با ماموریت ها مختلفی که دارد نقشی مهم در این حوزه ایفا می کند.

وی افزود: احساس امنیت یک عنصر ضروری در زندگی فردی و اجتماعی انسان است که از بدو تولد به خوبی احساس می شود، بنابراین نیروی انتظامی باید با درایت این احساس را در جامعه و در وجود انسان ها تقویت کند.

کد خبر 3783777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha