۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲

مدیر عامل منطقه ویژه پارس:

توسعه کسب وکارهای کوچک و سرمایه‎گذاری خرد در پارس جنوبی

توسعه کسب وکارهای کوچک و سرمایه‎گذاری خرد در پارس جنوبی

بوشهر - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از توسعه کسب وکارهای کوچک و سرمایه‎گذاری خرد در پارس جنوبی خبر داد.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری شاهد افزایش صادرات از منطقه ویژه پارس بوده‌ایم به طوری که صادرات کالاها و محصولات تولیدی منطقه ۳۶ درصد افزایش داشته است و شاهد افزایش ۷۶ درصدی صادرات میعانات گازی هستیم.

وی با اشاره به صادرات ۷.۴ میلیارد دلار کالای غیر نفتی و میعانات گازی از این منطقه در پنج ماهه اول امسال، خاطرنشان کرد: صادرات محصولات پارس جنوبی به ۲۹ کشور جهان انجام شده است.

یوسفی اضافه کرد: توسعه صنعت پتروشیمی از اهمیت بسیار زیادی برای توسعه اقتصادی، رونق تولید، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برخوردار است و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی فراهم است.

وی از کاهش خام‌فروشی به عنوان یکی از مزایای مهم توسعه صنایع پائین‌دست پتروشیمی یاد کرد و ادامه داد: برای هدایت سرمایه‎ها به سمت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین به حمایت از سرمایه‎گذاران خرد و فعالان اقتصادی منطقه اشاره کرد و افزود: کسب و کارهای خرد نیازی به سرمایه‌گذاری کلان ندارد و سرمایه‌گذاران بومی و منطقه‌ای نیز قادر به مشارکت در این طرح‌ها هستند.

وی با اشاره به تلاش ویژه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این منطقه، بیان کرد: یکی از طرح‌های ماندگار در منطقه ویژه پارس، اجرای طرح پالایشی سیراف در منطقه پارس ٢ کنگان است که اشتغال خوبی را ایجاد می‌کند و درآمدزایی بالایی دارد.

یوسفی از آمادگی برای واگذاری هزار هکتار اراضی در پارس جنوبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: درخواست‌های سرمایه‌گذاران در کوتاه‌ترین زمان پاسخ گفته خواهد شد.

کد خبر 3784482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha