۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۷:۱۰

شعبه استانی بنیاد ایران شناسی در کردستان آغاز به کار کرد

شعبه استانی بنیاد ایران شناسی در کردستان آغاز به کار کرد

سنندج – طی مراسمی و با حضور استاندار کردستان، شعبه استانی بنیاد ایران شناسی در شهر سنندج افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه و طی مراسمی با حضور استاندار کردستان و شماری از مدیران استانی و نماینده بنیاد ایران شناسی کشور، در محل عمارت تاریخی امین الاسلام شعبه استان کردستان این بنیاد آغاز به کار کرد.

رئیس بنیاد ایران شناسی استان کردستان در این مراسم با اشاره به اهمیت عملیاتی شدن افتتاح شعبه استانی این بنیاد علمی و فرهنگی در سنندج بیان کرد: این بنیاد می تواند زمینه را برای انجام کارهای مختلف علمی، فرهنگی و همچنین تاریخی را در استان کردستان فراهم کند.

محمد ابراهیم زارعی بیان کرد: تعیین اولویت های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، اداب و رسوم، گویش و پوشش مردم استان، تعیین عناوین مهم پژوهشی مناسب رسانه های دانشگاهی، تمهیدات و تدارکات مقدمات، امکانات و تدوین برنامه های لازم پژوهشی از جمله مهمترین فعالیت های بنیاد ایران شناسی در استان کردستان است.

وی به دیگر فعالیت های این بنیاد اشاره کرد و افزود: گردآوری مشخصات، تحقیقات، تالیفات و آثار نخبگان و فرهیختگان و همکاری با مسئولان امر در جهت شناساندن آنها به مردم، تهیه فهرستی از مطالعات و تحقیقات انجام یافته در زمینه های مختلف مربوط به استان و انجام برنامه های تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی بنیاد ایران شناسی از دیگر وظایف پیش بینی شده برای این دفتر است.

رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه استان کردستان یادآور شد: بنیاد ایرانشناسی در حال حاضر در ۱۶ استان کشور شعبه دارد و اداره مرکز در استانها هیات امنایی است و استاندار هر استان رییس هیات امنای بنیاد ایران شناسی آن استان است.

زارعی گفت: من سالهاست آرزوی راه اندازی این مرکز پژوهشی برای کردستان را در سر داشته و امیدوارم با آغاز به کار این دفتر کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم و گویش و پوشش مردم کردستان به دستی به فرجام برسد.

رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه کردستان از برنامه ریزی برای برگزاری ۸ همایش سنندج شناسی در هشت سال پیش رو خبر داد.

وی افزود: ۳۹۲ سال از دوران دوم شهرنشینی سنندج سپری شده و برنامه ریزی شده تا ۴۰۰ سالگی تاسیس شهر سنندج این همایش ها با موضوع های پژوهشی مختلف برگزار شود که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال نخستین همایش سنندج شناسی برگزار می شود.

کد خبر 3784521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha