۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

با حضور دانش آموزان و همکاری پلیس راه آهن کشور؛

قطار نظم و دوستی به حرکت درآمد

قطار نظم و دوستی به حرکت درآمد

در دومین روز از هفته ناجا، پلیس راه‌آهن کشور قطار نظم و دوستی را با حضور دانش‌آموزان به حرکت درآورد تا دانش آموزان سفیر امنیت و سفر بی خطر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار علیرضا اکبرشاهی در حاشیه حرکت قطار نظم و دوستی در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز هفته نیروی انتظامی و یادآوری دلاورمردی های نیروهای خدوم ناجا در همه رسته های پلیس های تخصصی گفت: یکی از پدیده‌هایی که در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو بوده‌ایم حوادثی است که برای شهروندان و ساکنان نزدیک به حریم ریلی کشور رخ می‌دهد و از این رو باید طلاع رسانی و آموزش مناسبی دراین‌باره صورت می‌گرفت. با همفکری هایی انجام شده و همچنین با بهره گیری از تجارب خوب همیاران پلیس راهور بر آن شدیم تا با همکاری مدارس اطراف ریل های راه آهن از ظرفیت دانش آموزان برای شناسایی خطرات زنگی اطراف ریل های قطار به دیگران بهره ببریم.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی نیز مشکلاتی را در اطراف خطوط ریلی ایجاد کرده است، اظهارکرد: همزمان با هفته ناجا در تهران و چند استان دیگر قطاری به نام نظم و دوستی را به راه بیاندازیم که مسافران آن دانش‌آموزان هستند. در طول سفر با قوانین و مقررات و همچنین نحوه زندگی در حاشیه ریل های راه آهن آشنا می شوند.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور هدف از به حرکت در آمدن این قطار را پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی برای مسافران برشمرد و افزود: در طول هفته ناجا و همچنین دیگر ایام سال نیز پلیس راه‌آهن شماری از افسران و ماموران خود را به مدارس نزدیک حریم ریلی اعزام کرده و موارد لازم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

وی در مورد سنگ‌پرانی به قطارها نیز گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر آمار سنگ‌پرانی به قطار و حوادث ناشی از آن کاهش چشمگیری پیدا کرده است و پلیس راه آهن موفق شده با همکاری شهراری ها و دیگر ارکان های ذی ربط نسبت به دیوارکشی حریم ریلی اقدام کند.

اکبرشاهی در پایان با اشاره به توفیقات خوب پلیس راه آهن در کشف مواد مخدر و کالاهای قاچاق نیز گفت: به زودی اخبار خوبی درباره کشفیات مواد مخدر و کالاهای قاچاق در طول مسیر ریلی کشور ارائه خواهیم کرد.

کد خبر 3785041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha