۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۹

تایید سلامت دو گروه از مواد غذایی

تایید سلامت دو گروه از مواد غذایی

رئیس انستیتو تغذیه و تحقیقات صنایع غذایی با اشاره به اینکه سلامتی محصولات مارگارین و کره حیوانی تایید شده است، گفت: نباید دو ماده غذایی را در بخش سلامت با یکدیگر مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انیسیتو تغذیه و تحقیقات صنایع غذایی، هدایت حسینی با اشاره به بررسی سلامت مواد غذایی، گفت: این انیسیتو آزمایش‌های بسیاری را بر روی مواد غذایی انجام می‌دهد که به تازگی بررسی‌هایی را بر روی کره حیوانی و مارگارین انجام داده است.

وی با بیان اینکه آزمایش‌های انجام‌شده روی مارگارین و کره حیوانی، این نکته را به اثبات می‌رساند که هر دو این گروه از سلامت کامل برخوردارند، افزود: مصرف‌کنندگان از تفاوت این دو ماده غذایی آگاهی کامل دارند و اطلاع رسانی کاملی در این خصوص انجام گرفته است.

رئیس انستیتو تغذیه و تحقیقات صنایع غذایی با اشاره به اینکه درباره کره گیاهی یا مارگارین، برچسب اطلاع‌رسانی به صورت شفاف وجود دارد و مشتری نیز بدون هیچ مشکلی می‌تواند کالای مورد نظر خود را انتخاب کند، اظهار داشت: هرکدام از چربی‌های حیوانی یا گیاهی، مزایای خاص خود را دارد و بهتر است این دو با هم مقایسه نشوند و انتخاب هر ماده غذایی به گزینش مشتری مربوط می‌شود.

حسینی درباره اعتراض برخی از کارشناسان، در خصوص اطلاق نام کره به چربی گیاهی، گفت: این لفظی است که فرهنگستان زبان فارسی برای آن انتخاب کرده و اگر اعتراضی در این مورد باشد، باید توسط مسئولان فرهنگستان پیگیری شود.

کد خبر 3786014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha