۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۷

وزیر اقتصاد و دارایی

رفع موانع تولید اولویت اقتصادی دولت در استان سمنان است

رفع موانع تولید اولویت اقتصادی دولت در استان سمنان است

سمنان - وزیر اقتصاد و دارایی رفع موانع تولید را اولویت اقتصادی دولت در سمنان ذکر کرد و گفت: این وزارت‌خانه مسئول رسیدگی به مشکلات اقتصادی استان در راستای فراهم آوردن زمینه اشتغال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب‌نیا شامگاه دوشنبه در بدو ورود به استان سمنان و در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این استان، ابراز داشت: رفع موانع تولید در واحد های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و ... در زمره اولویت های دولت است که ما باید از طریق ابزارهایی که برای این منظور در اختیار داریم برای ایجاد تحرک اقتصادی در این استان بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور، هر دو استان را به یک وزیر سپرده تا امور ویژه اقتصاد مقاومتی و تولید در آن استان تحت نظارت این وزیران صورت بگیرد، گفت: بنده نیز به عنوان مسئول رسیدگی به مشکلات اقتصادی سمنان و اصفهان سعی دارم تا بهترین اقدامات را با توجه به ابزارهای موجود صورت دهم.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم همچنین گفت: پس از آنکه در پی رشد اقتصادی و اقدامات سازنده، آرامشی در بازار حاکم شد و دولت توانست تورم را مهار کند، توجه اصلی دولت و سیاست های دولت در سال جاری متوجه بر افزایش توان تولید و دستیابی به رشد اقتصادی بالا است که بتواند زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند به همین دلیل دولت برنامه جامع عملیاتی برای اهداف اقتصاد مقاومتی تهیه کرد.

طیب‌نیا با بیان اینکه امروز خوشبختانه این برنامه در حال اجرا بوده و طبیعی است این برنامه ملی در سطح استان های کشور اجرایی می شود، افزود: بنده از طرف دولت ماموریت پیدا کردم که پیگیری مسائل اقتصاد مقاومتی استان سمنان را داشته باشم و این سفر با این هدف اجرا می شود که از میزان پیشرفت طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی استان بیشتر آگاه شویم و بتوانیم برای حل و فصل این مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: یکی از این بحث های ما در سمنان، راه اندازی صنایع کوچک و متوسط استان است که در دوران تحریم با مشکل روبرو شدند و ما قصد داریم با بررسی مشکلات مالی، مالیاتی و تامین اجتماعی آنها، موانع تولید را برطرف کنیم و طبیعتا در این زمینه هم با فعالان اقتصادی استان جلساتی خواهیم داشت و سعی می کنیم از امکاناتمان برای این واحدها بهره مند شویم.

کد خبر 3786541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha