۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۶۲ میلیارد ریال اعتبار به مسکن مددجویان خراسان شمالی اختصاص یافت

۶۲ میلیارد ریال اعتبار به مسکن مددجویان خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به مسکن مددجویان استان اختصاص یافت که بیشترین این مبلغ برای ساخت مسکن روستایی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: یکی از اصولی‌ترین خدمات کمیته امداد ساخت مسکن مناسب برای خانواده‌های مددجو است چراکه مسکن یک اقدام مهم برای توانمندسازی مددجویان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سیاست جدید کمیته امداد در توسعه کمی و کیفی مسکن مددجویان بیان داشت: کمیته امداد توجه و تمرکز اصلی فعالیت خود را به مناطق کمتر برخوردار استان ازجمله مناطق روستایی متمرکز کرده است تا بتواند خانواده‌های بیشتری را از فقر و محرومیت نجات دهد.

این مسئول افزود: به همین منظور امسال بیش از ۳۰ درصد از کل منابع اختصاص‌یافته بخش مسکن این نهاد به طرح بهسازی و تعمیرات مسکن مددجویان روستایی اختصاص‌یافته است.

وی بابیان اینکه از کل بودجه امسال بیش از ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ ریال این اعتبار به مسکن روستایی، حدود ۲۲ میلیارد ریال مسکن شهری و ۱۵ میلیارد ریال آن به بخش تعمیرات و احداث فضای جانبی اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته امسال قرار است بیش از ۲۰۳ مورد مسکن روستایی ویژه مددجویان احداث شود که تاکنون ۵۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و بقیه واحدها نیز در حال اجرا است که تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه بیش از ۱۲۳ خانواده مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در سال جاری صاحب‌خانه شدند افزود: علاوه بر آن ۳۰۲ مورد از منازل مددجویان که نیازمند تعمیرات بودند موردبازسازی و تعمیر قرار گرفتند.

اهرابی اضافه کرد: امسال ۱۰۴ منزل مسکونی شهری و روستایی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد واگذارشده و درعین‌حال ۱۹ واحد مسکن مهر نیز خریداری و به متقاضیان آن واگذارشده است.

وی در رابطه با برنامه‌های امسال کمیته امداد استان گفت: امسال خرید، ساخت و تعمیر ۹۰۰ پروژه عمرانی در برنامه‌های این نهاد قرار داشت که به همت تلاش‌های امدادگران تاکنون ۴۰۶ مورد از این پروژه به بهره‌برداری رسیده است و باقی‌مانده آن نیز هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد که تا انتهای سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: در بخش مسکن مهر، ۱۹ واحد به مددجویان تحویل داده‌شده است.

اهرابی یادآور شد: برای فعالیت‌های عمرانی امسال ۱۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال هزینه شده است که ۱۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال آن از محل منابع دولتی و حدود دو میلیارد ریال آن از محل منابع کمک‌های مردمی ازجمله صدقات تأمین‌شده است.

وی گفت: سقف وام ساخت و بهسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵ میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵ میلیون تومان و اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

این مسئول بابیان اینکه بیشترین واحدهای مسکن بهره‌برداری شده در طول امسال در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و جاجرم بوده است، ادامه داد: مشارکت خیران و مردم در تأمین مسکن مددجویان مطلوب است و امیدواریم با توجه بیشتر خیران در این بخش شاهد رشد کمک‌ها باشیم.

اهرابی بابیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت این نهاد مسکن مناسبی برای زندگی ندارند و بیش از یک هزار خانواده نیز نیازمند تعمیرات مسکن هستند، افزود: چنانچه خیران بخشی از هزینه ساخت مسکن روستایی را تقبل کنند، کمیته امداد بخش دیگر آن را پرداخت می‌کند.

جذب ۳۵۰ میلیارد ریال از محل سفر رهبری توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال از محل سفر رهبری برای اجرای ۱۰ مصوبه در این نهاد جذب شد.

اهرابی بابیان اینکه ۱۰ مصوبه برای رسیدگی به محرومان استان در این سفر بابرکت به تصویب رسید اظهار کرد: برای عملیاتی شدن این مصوبات، کمیته امداد، دفتر مقام معظم رهبری و همچنین وزارت رفاه اعتبارات لازم را تأمین کردند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۱۱ میلیارد ریالی که برای ۱۰ مصوبه پیش‌بینی‌شده تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب‌شده است افزود: این رقم ۸۵ درصد از مجموع اعتبارات تخصیصی را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: کمک‌های رهبری در بخش‌های مختلف حمایتی ازجمله رفع مشکلات فوری مددجویان در همان ایام حضور معظم در استان بود که شامل پرداخت عیدی به میزان ۱۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند زیرپوشش بود.

این مسئول با اشاره به احداث سه مجتمع فرهنگی، ورزشی در شهرستان‌های شیروان، بجنورد و اسفراین از محل اعتبارات سفر پر خیروبرکت رهبری گفت: نهاد رهبری، وزارت رفاه و کمیته امداد متعهد پرداخت بیش از ۳۰ میلیارد ریال بودند که تمامی این اعتبار تخصیص و جذب شد.

اهرابی یکی دیگر از برکات سفر مقام معظم رهبری را کمک به پرداخت دو هزار و ۸۰۰ سری لوازم منزل با سرانه پنج میلیون ریال به افراد زیرپوشش این نهاد عنوان کرد و افزود: مجموع اعتبارات اختصاص‌یافته در مصوبه خرید لوازم منزل برای مددجویان، ۱۴ میلیارد ریال بود که در سال ۹۱ از این مصوبه، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمیته امداد و  سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل سفر رهبری برای خرید لوازم منزل اختصاص پیدا کرد.

 وی گفت: از سال ۹۲ هم از این مصوبه هفت میلیارد ریال دیگر از محل وزارت رفاه اختصاص یافت و این لوازم منزل در قالب اجاق‌گاز، آبگرمکن، تلویزیون، فرش، بخاری و یخچال خریداری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

اهرابی بابیان این‌که اهدای دو هزار فقره جهیزیه به زوج‌های زیرپوشش کمیته امداد از دیگر مصوبات این سفر معنوی بود، گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک‌هزینه جهیزیه نوعروسان زیرپوشش این نهاد مصوب شد که ۵ میلیارد ریال آن توسط دفتر معظم له و پنج میلیارد ریال آن از محل منابع امداد و ۱۰ میلیارد ریال آن نیز از محل وزارت رفاه با سرانه ۱۰ میلیون ریال برای هر نوعروس در سال‌های ۹۱ و ۹۲ پیش‌بینی شد و ۱۰۰ درصد مصوبه محقق شده است.

وی کمک به لوله‌کشی گاز هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی با سرانه سه میلیون ریال را هم از محل مصوبات برشمرد و گفت: همه این مصوبه محقق شده و اعتبار پیش‌بینی‌شده ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

کد خبر 3791536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha