۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۴۶

تولیت آستان قدس رضوی:

جامعه بشری امروز گرفتار جاهلیت مدرن شده است

جامعه بشری امروز گرفتار جاهلیت مدرن شده است

زنجان-تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز جامعه بشری گرفتار جاهلیت مدرن شده است، گفت: این جاهلیت همان جاهلیت قدیم بوده که فقط اتو کشیده شده است که ته آن چندتا ایسم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه  در جمع عزاداران زینبیه با اشاره به دلایل تلاشها بر ماندگاری عاشورا افزود: قرار است به نام  عاشورا تمدن بشری رقم بخورد و تحول در جامعه بشری نیز به نام عاشورا و پیام عاشورای حسینی رقم بخورد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه به ما اجازه ندادند در هیچ مقطعی از مقاطع زندگی پیوندمان را با عاشورا قطع کنیم، ادامه داد: رمز انسانی زیستن و مقابله با دشمنان انسانیت عاشورا است و عاشورا ظرفیت عظیمی است که حجت خدا رقم زده، شهادت حسین(ع) و اسارت فرزندانش یک حرکت برنامه‌ریزی شده است و اگر کسی عاشورا را یک حرکت اتفاقی تحلیل کند با شکست مواجه می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه در طول تاریخ جریان ها و حرکت های بزرگی با الهام گرفتن از فرهنگ و قیام عاشورا شکل  گرفته است، افزود: مهاتاگاندی آتش پرست شیعه نیست اما می‌گوید رمز استقلال هند بهره گیری از فرهنگ عاشورا و درس گرفتن از مکتب عاشورای حسین‌ بن علی(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در دوران پهلوی مانع از برگزاری جلسات عزاداری برای واقعه عاشورا می شدند، افزود: دلیل اینکه در دوران پهلوی و حکومت‌های سلطنتی اجازه برپایی مراسم عزاداری داده نمی‌شد به خاطر این بود که نام حسین(ع) و عاشورایش تحول آفرین است و نمی‌گذارد انسان حسینی ستم پذیر شود.

رئیسی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از جلوه‌های عاشورا است و امام خمینی(ره) فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است و عاشورا را زنده نگه داریدکه بقا ما در بقا عاشورا است.

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری ا ینکه در طول تاریخ هم.واره دنیای کفر با دنیای اسلام در تقابل بوده است، و یزیدیان در طول تاریخ همواره انسان های آزادی خواه را مورد هجمه قرار داده اند، افزود: یزیدیان بدانند که حسینیان نخواهند گذاشت آب از گلویشان پایین برود و باید بدانند حسینیان در جایگاه عاشورای حسینی بنایشان این است که طالب خون مظلومان عالم و در راس آنها ابی‌عبدالله باشند.

رئیسی تاکید کرد: تبیین درست قیام امام حسین(ع) حامل پیامهای عقلانی فروان است و پیامهای عقلانی عاشورا برای عالم تحول آفرین است..

وی با بیان اینکه ظلم امتداد دارد و در مقابل ظلم حق نیز امتداد دارد که امیدواریم ما در صف حسینیان قرار گیریم، افزود: جامعه حسینی عزیز و عزت‌مدار است و این اشک و ناله باید به شعور حسینی تبدیل و در عرصه زندگی اجتماعی نیز به اصلاح اجتماعی تبدیل شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امواج امروز خطرناک‌تر از امواج زمان حضرت نوح است و راه نجات تنها با سوار شدن بر کشتی حسین‌ بن علی(ع) امکان پذیر است، افزود: حسین بن علی(ع) رمز عزت، استقلال و فضیلت انسانی است و این چه سری است که تمام امامان ما تلاش کردند تا عاشورا بماند.

رئیسی با اشاره به فلسفه وجود اربیعین حسینی افزود: اربعین نماد و نمودی است تا عاشورا گم نشود. اربعین پرچم و علامتی است تا عاشورا در عاشورا نماند چرا که تلاش دشمن این بود تا حسین(ع) و اصحابش هیچ کدام نمانند و عاشورا پایان باشد.

تولیت آستان قدس رضوی  گفت: عاشورا آغاز و تولدی برای عاشوراییان شد و عاشورا تبلور شخصیت عاشوراییان است که در این نصف روز آنچه خلق کردند بقا و جاودانگی عاشورا شد.

رئیسی با اشاره به حمله آل‌سعود به عزاداران یمنی  و جنایات رژیم آل سعود در یمن افزود: مردم مظلوم یمن مقاومت را از مکتب ابی‌عبدالله یاد گرفتند و امروز هر مقاومتی که در عالم وجود دارد در پرتو مکتب امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: این بیداری اسلامی که امروز در منطقه می‌بینیم یک شبه اتفاق نیفتاده چرا که حسین(ع) خون قلبش را داد تا از عالم جهل‌زدایی کند و این اتفاق به وقوع پیوسته است و بیداری اسلامی به برکت شهدای انقلاب اسلامی و شهدای شهرهای مختلف شکل گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز جامعه بشری گرفتار جاهلیت مدرن شده است، گفت: این جاهلیت همان جاهلیت قدیم بوده که فقط اتو کشیده شده است که ته آن چندتا ایسم دارد.

رئیسی افزود: در جاهلیت مدرن می‌گویند که شاخص تمدن در جامعه بشری همجنس‌بازی است که بدترین و زشت‌ترین کار اخلاقی است اما جاهلیت مدرن امروز با امپراتوری خبری تفکر خودش را به جامعه بشری تحمیل می‌کند.

کد خبر 3791906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha