۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

مدیرکل ورزش و جوانان همدان:

۲۳ درصد مردم استان همدان در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند

۲۳ درصد مردم استان همدان در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند

همدان - مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه ۲۳ درصد جمعیت استان همدان در ورزش‌های همگانی شرکت می کنند، گفت: میانگین این آمار در کشور ۲۱.۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول منعم پیش از ظهر دوشنبه در شورای ورزش همگانی استان همدان افزود: توسعه ورزش همگانی از سیاست های راهبردی وزارت ورزش است و استان همدان توانسته فراتر از میانگین کشوری در ورزش همگانی فعالیت مردمی داشته باشد.

منعم افزود: بر اساس آخرین آمارها ۲۳ درصد جمعیت این استان ورزش همگانی انجام می دهند در حالی که این آمار در کشور ۲۱.۷ درصد است و همدان در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: ورزش همگانی استان همدان در سال ۸۶ در جایگاه ۲۵ کشور بود اما اکنون با فعالیت چشمگیر هیئت ورزش های همگانی و حمایت های صورت گرفته جزو سه استان برتر کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در ادامه بابیان اینکه فقر حرکتی مردم باعث افزایش هزینه های درمان شده است، گفت: ورزش به عنوان بهترین راهکار برای تندرستی جسمانی و روحی آحاد جامعه باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: سند راهبردی تدوین شده وزارت ورزش در بخش همگانی بدون تردید در راستای تحول و تعالی ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه است و باید تا سال ۱۴۰۴ در عرصه های مختلف افزایش چشمگیر جمعیت ورزشکار را شاهد باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان عنوان کرد: مشارکت عمومی در ورزش همگانی هم اکنون به ۲۳ درصد رسیده است.

وی توسعه سلامت و نشاط جامعه، تندرستی، ترویح ورزش همگانی با ترغیب مردم، گسترش ورزش همگانی در روستاها و توسعه ورزش بومی، سنتی و محلی را از سیاست های اصلی در سند تحول ورزش همگانی کشور عنوان کرد.

کد خبر 3792128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha