۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

ترجمه روسی کتاب «مطالعات اسلامی در غرب» منتشر شد

ترجمه روسی کتاب «مطالعات اسلامی در غرب» منتشر شد

کتاب مطالعات اسلامی در غرب با همکاری سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انستیتو شرق‌شناسی مسکو در روسیه، به زبان روسی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب مطالعات اسلامی در غرب نوشته  محسن الویری که توسط سازمان «سمت» به چاپ رسیده با همکاری سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انستیتو شرق‌شناسی مسکو در روسیه به زبان روسی برای روس‌زبانان علاقه‌مند به این حوزه مطالعاتی، ترجمه و منتشر شده است.

مطالعات اسلامی در غرب در شش فصل به موضوعاتی چون شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی: مفاهیم و کلیات، پیشینه مطالعات شرقی در غرب و بررسی تأثیر آن در مطالعات اسلامی، دیدگاهها درباره مراحل مطالعات اسلامی در غرب، حوزه‌ها و زمینه‌های مطالعات اسلامی، انواع فعالیتهای اسلام‌شناسی و انگیزه‌های آن، تأثیر مطالعات اسلامی در جهان اسلام و موضع بایسته نسبت به آن پرداخته است.

انتشار این کتاب در ادامه کتابهایی است که «سمت» به زبان روسی ترجمه و منتشر نموده و پیش از این سازمان مطالعه و تدوین (سمت) با همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه کتابهای علوم قرآنی، آشنایی با علوم اسلامی، فلسفه مقدماتی، پول در اقتصاد اسلامی و خانواده در نگرش اسلام و روان‌شناسی را نیز به زبان روسی منتشر کرده است

کد خبر 3795562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha