۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴

برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز؛

تولید از سکوی اول فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز شد/ ثبت رکورد راه‌اندازی

تولید از سکوی اول فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز شد/ ثبت رکورد راه‌اندازی

بوشهر - سکوی ۱۹A با ثبت رکوردی بی سابقه طی مدت ۸۴ روز از زمان نصب تا پایان عملیات راه اندازی، به بهره برداری رسید و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، مجری فاز ۱۹ با اعلام این خبر گفت: این سکو با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز، رکورد کوتاه‌ترین زمان ممکن از مرحله نصب تا راه اندازی را ثبت کرده است.

پیش از این نیز عملیات نصب این سکو با تلاش تیم‌هایی از بخش کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) و پیمانکار (شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران) ۲۶ تیرماه سال جاری با ثبت رکورد نصب ۳ ساعت با موفقیت انجام شده بود.

حمیدرضا مسعودی عنوان کرد: اجرای عملیات ساخت، بارگیری، نصب و راه اندازی این سکو با تکیه بر دانش و توان شرکت های ایرانی و بر اساس اجرای دقیق موازین ایمنی، نشانگر بلوغ توانمندی‌های فنی و مدیریتی در راهبری ساخت سازه‌های دریایی از سوی متخصصان داخلی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز ۱۹ از جمله طرح‌های درحال توسعه در میدان پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز است. اردیبهشت و تیرماه سال جاری ردیف‌های یک و چهار شیرین‌سازی پالایشگاه این طرح با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب از طریق سکوهایSPD۲ (سکوی اقماری منفک شده از فاز یک) و ۱۹C به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 3795752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha