۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲

معاون فنی گمرک استان یزد:

واردات کالا به یزد ۱۴ درصد کاهش یافت

واردات کالا به یزد ۱۴ درصد کاهش یافت

یزد ـ معاون فنی گمرک استان یزد از کاهش ۱۴ درصدی واردات کالا به استان یزد در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سلمانی یک شنبه شب در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان یزد با ارائه آماری از صادرات و واردات استان یزد در طول شش ماه نخست سال جاری اظهار داشت: صادرات استان یزد از نظر وزنی افزایش داشته و به عددی بالغ بر ۵۷۱ میلیون و ۶۲۸ کیلوگرم رسیده است.

وی عنوان کرد: ارزش کالاهای صادر شده از استان یزد به مقصد کشورهای مختلف ۲۲۷ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۰۰ دلار بوده است.

معاون فنی گمرک استان یزد در مورد واردات کالا به استان یزد نیز اظهار داشت: میزان کالاهای وارد شده به استان یزد از نظر وزنی با کاهش چهار درصدی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

وی، ارزش کالاهای وارد شده به استان یزد را بالغ بر ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کردکه این میزان با کاهش ۱۴ درصدی مواجه بوده است.

سلمانی، چین را مهمترین صادرکننده به استان یزد دانست و بیان کرد: بعد از چین بیشترین واردات به استان یزد از طریق کشورهای ایتالیا و ترکیه انجام می‌شود.

وی در مورد صادرات یزد نیز با اشاره به اینکه مهمترین محصولات صادراتی یزد شامل کاشی و سرامیک، پسته و مغز پسته، نایلون، کابل مخابراتی، شمش‌های فولادی، هیدروکربن، گونی پلاستکی، نخ پلاستیکی، شیشه ساختمانی، ظروف شیشه‌ای و سیم و کابل است، افزود: عمده صادرات یزد به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، هلند، هند و تاجیکستان انجام می شود.

کد خبر 3797727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha