۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷

امام جمعه ابهر:

عاشورا به زندگی انسان‌ها عمق بخشیده است

عاشورا به زندگی انسان‌ها عمق بخشیده است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: عاشورا به زندگی انسان‌ها عمق بخشیده و فرهنگ عاشورا پیام‌هایی بسیار مهمی برای انسانها دارد که بسیار گسترده و فراگیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با بیان اینکه کاهش جمعیت به هر توجیهی، خلاف فلسفه اسلام است، افزود:  سلامت زنان از منظر اسلام، دو بعد جسمی و روحی دارد، اما نکته‌ای که به طور خاص و امروزه درباره سلامت زنان مطرح است، بحث فرزندآوری و زایمان او است که پیش و پس از انقلاب با شعارهایی ضد دینی مانند «زندگی‌ خوش‌تر، فرزند کمتر» مورد هجمه دشمن بوده و کماکان ادامه داد تا سبب کاهش جمعیت مسلمانان شود.

وی با اشاره به هفته ملی سلامت زن، ادامه داد: در هیچ جای اسلام نیامده است که در صورت وجود مشکلات اقتصادی، به جای اندیشه درست و تدبیر امور، صورت مسئله را پاک کرده و جلوی رشد جمعیت را بگیرید. پیشگیری از بارداری و فرزندآوری و کاهش جمعیت به هر توجیهی همچون ترس از فقر و مشکلات اقتصادی بر خلاف روح ایمان و فلسفه اسلام است و افزون بر آسیب‌های روحی و روانی به والدین در پایان عمر به سبب نداشتن فرزند، باعث مشکلات و امراض جسمی زنان نیز می‌شود.

امام جمعه ابهر افزود: بی‌شک، سلامت‌ بدن‌ و روان‌ زنان، در بارداری و زایمان و فرزندآوری و شیردهی است‌ و این نظریه از سوی پزشکان واقع‌بین و متعهد نیز تأیید شده است، حتی مطابق‌ آخرین تحقیقات آماری پزشکی، سرطان‌ سینه در زنانی که زود فرزند می‌آورند تقریبا منتفی است، برخلاف زنانی که اصلاً ازدواج‌ نمی‌کنند یا بچه‌ نمی‌آورند. نگاه اسلام به بحث ازدواج و تولید نسل درست مقابل این تفکر غلط غربی است.

رحیمی گفت: انسان دارای روح و جسم است و خداوند مهربان و خالق هستی برای هر دو جنبه انسان، برنامه‌ریزی کرده است و اراده کرده که انسان از هر جهت سالم و پاک و پاکیزه باشد و در هر دو بعد رشد کند و امروزه با پیشرفت دانش پزشکی اهمیت و در اولویت بودن پیشگیری و بهداشت از درمان نیز برای همگان روشن و جای هیچ تردیدی باقی نمانده است.

امام جمعه ابهر گفت: عاشورا به زندگی انسان‌ها عمق بخشیده و فرهنگ عاشورا پیام‌هایی بسیار مهمی برای انسانها دارد که بسیار گسترده و فراگیر است.

رحیمی افزود: یکی از مشکلات جهان امروز، جست‌وجوی سرمایه‌ها در برون انسان است، در حالی که سرمایه‌های واقعی و اصلی زندگی در وجود خود انسان قرار دارد. امام حسین (ع) می‌خواست به جامعه بفهماند که در وجود انسان یک گوهری وجود دارد که این گوهر اگر شکوفا شود. همه جا را زیبایی خواهد گرفت.

کد خبر 3801753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha