۲ آبان ۱۳۹۵، ۸:۲۱

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

زیارت عاشورا روحیه انقلابی را در شیعه زنده نگه می‌دارد

زیارت عاشورا روحیه انقلابی را در شیعه زنده نگه می‌دارد

همدان - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه زیارت عاشورا روحیه انقلابی را در شیعه زنده نگه می‌دارد، گفت: دشمن با نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و مدیریتی قصد براندازی نظام را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی شامگاه شنبه در برنامه گرامیداشت دهه سوم ماه محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پای منبر امام حسین(ع) باید به معارف الهی و رشد فکری و معنوی رسید و درجات خود را بالا برد، گفت: خداوند در آیات قرآن نکات مهمی را بیان کرده به طوری که برخی کلمات در قرآن کمرشکن هستند و باید به آن دقت کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیارت عاشورا، یک زیارت منحصر به‌فرد بوده و تنها زیارت‌نامه‌ آموزش داده‌ شده از سوی خداوند متعال است، گفت: تمام زندگی امام حسین(ع) و مفاهیم زیارت عاشورا برای شیعیان درس‌های بزرگی به همراه دارد.

زیارت عاشورا به‌ صورت رمز و کد برای شیعه آمده است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه یک دوره معارف الهی در خصوص هر موضوعی از دینی، معرفتی، اخلاقی، عرفانی، علمی گرفته تا شرح و تفسیر قرآن در زیارت عاشورا وجود دارد، ادامه داد: زیارت عاشورا به‌ صورت رمز و کد برای شیعه آمده است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: این زیارت در دوران غیبت، در مواجهه با کسانی که در مقابل مکتب اهل‌بیت(ع) ایستاده و نظام الهی و حکومت آنها را نمی‌پذیرند، طراحی‌ شده است.

وی بااشاره به اینکه خداوند سه امت را در زیارت عاشورا لعن کرده و در قرآن کریم بیش از ۴۰ مرتبه کلمه «لعن» آمده و معانی آن مشخص است، اظهار داشت: خداوند گاهی در قرآن کریم افرادی مانند منافقان و کفار را لعن می‌کند چراکه این افراد بسیار خطرناک هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در فرهنگ سیاسی اسلام «لعن» یک موضع‌گیری سیاسی است و دشنام و فحش نیست بلکه یک فرهنگ است، گفت: «لعن» در واقع برای دشمن‌شناسی و دوری از توطئه نسبت به اسلام است.

وی ادامه داد: «لعن» صف‌آرایی کامل اهل ایمان در مقابل دشمنان اهل‌بیت(ع) و موضع‌گیری شیعه در مقابل کسانی است که برای از بین بردن قیام اهل‌بیت(ع) ایستاده‌اند.

«لعن» به معنی مرزبندی و پیدا کردن مرزهای خطر است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه زیارت عاشورا روحیه انقلابی را در شیعه زنده نگه می‌دارد، افزود: «لعن» به معنی مرزبندی و پیدا کردن مرزهای خطر است که در این میان پیداکردن مرز سیاسی از سایر مرزها به دقت بیشتری نیاز دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان البرز در ادامه یکی از کارهای گروه منافقان را شبهه افکنی دانست و عنوان کرد: منافقان افراد و افکار عمومی را دچار تردید می‌کنند و تا زمانی که به قدرت نرسیده‌اند منطقی نشان می‌دهند اما بعد از رسیدن به قدرت زورگو و مستبد هستند.

وی با بیان اینکه درباره گروه منافقان شفاعت رسول خدا نیز پذیرفته نیست، ادامه داد: قرآن این گروه را لعن می‌کند چراکه بزرگ‌ترین ضربه‌ها از سوی آنها به اسلام وارد شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه منافقان به‌ ظاهر ولایت رسول خدا را قبول دارند اما در خلوت می‌گویند ما با آنها نیستیم، افزود: زیارت عاشورا با طرح این گروه به‌ عنوان بزرگ‌ترین دشمن رسول(ص) و اهل‌بیت(ع) آموزش‌های لازم را به شیعیان ارائه داده است.

وی بابیان اینکه منافقان به اسم اقتصاد، توسعه اقتصادی، پیشرفت زندگی در جامعه و عدالت اجتماعی بلاهای زیادی بر سر کشور آورده و فاصله طبقاتی ایجاد کرده‌اند، گفت: دشمن با نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و مدیریتی قصد براندازی نظام را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بین حزب‌الله، نباید دو قطبی وجود داشته باشد، گفت: دشمن برای از بین بردن حکومت اهل‌بیت(ع) سه کار فرهنگی و سیاسی و نظامی یا حذف فیزیکی را در برنامه دارد.

کد خبر 3803147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha