۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

ایجاد ۵۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

ایجاد ۵۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی ۶ ماه نخست امسال برای ایجاداشتغال مددجویان کمیته امداد استان بیش از ۵۷۱ طرح اشتغال بااعتبار بیش از هشت میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، عباس اهرابی بابیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۵۷۱ طرح اشتغال بااعتبار بیش از هشت میلیارد ریال به اجرا رسیده است افزود: حدود ۱۹۰ طرح از محل منابع امداد و ۳۳۲ طرح از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل به اجرا رسیده است.

اهرابی افزود: طی سال گذشته درمجموع بیش از دو هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان به اجرا درآمد که حدود یک هزار و ۷۰۰ طرح آن بااعتبار بیش از ۲۳ میلیارد تومان از محل منابع بانک‌ها جذب و اجرایی شد.

وی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی، نظارت فنی و کارشناسی بر طرح‌های اشتغال ایجادشده، کمک به تأمین آتیه خانواده‌ها و بهره‌گیری از کمک‌های مردمی در جهت ایجاد اشتغال از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد است.

اهرابی بابیان اینکه در حال حاضر این نهاد حدود ۳۴ هزار خانواده این استان را در پوشش خود دارد گفت: علاوه بر این بیش از ۳۲ هزار خانوار نیز به‌صورتی موردی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، با تأکید بر ضرورت توجه جدی به بحث اشتغال مددجویان افزود: بر اساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری، بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در اولویت قرارگرفته و مقرر شد به‌منظور توانمندسازی فکری، اجتماعی و اقتصادی، گام‌های جدی برداشته شود که هم‌اکنون این اقدامات در حال پیگیری و اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد استان به اعتبارات تخصیص‌یافته اشتغال در طول امسال اشاره و تصریح کرد: طی امسال بیش از ۱۵ میلیارد تومان از محل منابع بانک‌ها و بیش از هفت میلیارد تومان از محل منابع امداد به بحث اشتغال مددجویان اختصاص‌یافته است که تا ۶ ماهه نخست امسال حدود پنج میلیارد ریال از منابع بانک‌ها و بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال منابع امداد جذب‌شده است.

اهرابی بابیان اینکه با تحقیقات انجام‌شده پیرامون فعالیت‌های امداد می‌توان به‌خوبی اثرات آن بر روی توانمندسازی مددجویان مشاهده کنیم افزود: فعالیت‌های انجام‌شده حاکی از آن است که اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی علاوه برافزایش توان مالی مددجویان بر عوامل بسیاری تأثیرگذار بوده که آثار و نتایج مختلف آن کاملاً ملموس است.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد فرهنگ کار وتواش، خودباوری و خوداتکایی در بین افراد و خانواده‌های تحت پوشش از آثار مثبت این اقدام است.

اهرابی افزود: اجرای طرح‌های خودکفایی در کمیته امداد موجب شده تا کمبود درآمد مددجو از این طریق تأمین شود و مددجو از یک زندگی عادی برخوردار شود و فشار درخواست افزایش مستمری‌های نقدی از طرف کاهش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: بدیهی است که هرچقدر مددجو برای بهتر شدن معیشت و شرایط زندگی خود تلاش کند به همان نسبت از بار مالی امداد کاسته شده و امکان خدمت به سایر نیازمندان را فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه مددجویان متقاضی و مشمول دریافت تسهیلات می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام دریافت کنند، گفت: علاوه بر این بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با مراکز کاریابی غیردولتی، کارجویان تحت حمایت و دارای مهارت‌های شغلی به این مراکز معرفی می‌شوند.

این مسئول گفت: برای توسعه این بخش بسته‌های تشویقی بین کارگر و کارفرما در نظر گرفته‌شده است که این بسته‌ها برای تعامل با کارفرمایان به‌منظور ایجاد انگیزه برای به‌کارگیری مددجویان از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجو طی پیش‌بینی‌شده است. سال اول ۱۰۰ درصد حق بیمه و سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد (ره) پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: امسال ۵۵ نفر از مددجویان با این شیوه دارای شغل شده‌اند.

اهرابی بابیان اینکه تسهیلات ارائه‌شده به مددجویان در بخش اشتغال کاملاً به‌صورت قرض‌الحسنه ارائه می‌شود، افزود: طبق آخرین برآورد انجام‌شده تنها دو درصد از تسهیلات ارائه‌شده به مددجویان مشمول معوقات بانکی شده است.

وی در تشریح کمترین و بیشترین میزان تسهیلات در حوزه اشتغال گفت: در حال حاضر کمترین تسهیلات ارائه‌شده به میزان پنج میلیون تومان است که به حوزه اشتغال خانگی تعلق می‌گیرد و بیشترین آن تا سقف ۷۵ میلیون تومان، به طرح‌های کارآفرینی ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: البته در طرح‌های بزرگ‌تر نیز از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز به این طرح‌ها تعلق می‌گیرد.

کد خبر 3804043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha