چین از دخالت آمریکا در مناقشات ارضی پکن- دهلی انتقاد کرد

چین از دخالت آمریکا در مناقشات ارضی پکن- دهلی انتقاد کرد

وزارت امور خارجه چین به آمریکا هشدار داد که به جای دخالت در روابط پکن- دهلی تلاش بیشتری در راه برقراری صلح و آرامش در مناطق مورد مناقشه به خرج دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه در واکنش به اقدام سفیر آمریکا در هند به بازدید از یکی از مناطق مورد مناقشه در مرز مشترک هند و چین، هشدار داد که دخالت شخص ثالث نتیجه ای جز دامن زدن به اختلاف پکن- دهلی نخواهد داشت.

چین مالکیت ۹۰ هزار کیلومتر مربع از اراضی منطقه ای واقع در شرق هیمالایا موسوم به تبت جنوبی را از آن خود می داند –منطقه ای که بخش بزرگی از آن در استان «آروناچال پرادش» هند قرار دارد.

«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به سفر سفیر آمریکا به منطقه مورد مناقشه، مخالفت شدید دولت پکن را با هرگونه اقدام دیپلماتیک آمریکا که موجب تضعیف صلح و آرامش در مرز چین با هند شود، اعلام کرد.

وی هشدار داد که هر کشور ثالثی باید به تلاش های پکن- دهلی در جهت ترک مخاصمه احترام بگذارد و اقدامی مغایر با آن انجام ندهد.

لو کانگ همچنین از آمریکا خواست تا دست از دخالت در روابط چین و هند بردارد و تلاش بیشتری برای برقراری صلح و آرامش در منطقه مورد مناقشه کند.

کد خبر 3804726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha