۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۹

نخستین سوگواره امام سجاد علیه‌السلام برگزار می‌شود

نخستین سوگواره امام سجاد علیه‌السلام برگزار می‌شود

بجنورد- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری نخستین سوگواره امام سجاد علیه‌السلام به‌صورت منطقه‌ای و کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، هاشم شیرازیان بابیان اینکه این سوگواره به‌عنوان بخشی از کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود، است، اظهار کرد: قرار است نخستین سوگواره امام سجاد علیه‌السلام به‌صورت منطقه‌ای و کشوری از سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام تا زمان ولادت این امام همام (۲۵ محرم تا ۵ شعبان) برگزار شود.

وی مسابقه کتاب‌خوانی و مسابقه پژوهشی را دو موضوع اصلی این سوگواره معرفی کرد و افزود: مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «معلم درس محبت» اثر حجت‌الاسلام جاویدان به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: مسابقه پژوهشی نیز از رساله حقوق امام سجاد علیه‌السلام به‌صورت منطقه‌ای و با محوریت حق والدین بر فرزند و بالعکس و همچنین حقوق نماز جماعت برگزار خواهد شد.

شیرازیان شناخت سیره امام سجاد، ادعیه و آگاه کردن مردم و سیراب کردن از چشمه جوشان معرفت اسلامی را ازجمله اهداف برگزاری این سوگواره معرفی کرد.

وی در خصوص کنگره امام سجاد علیه‌السلام بابیان اینکه امسال ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ٦ آبان مصادف با ٢٥ محرم در بندرعباس برگزار می‌شود، گفت: تا سال گذشته هفت استان در برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) مشارکت داشتند و برنامه‌هایی در خصوص کنگره برگزار کردند و امسال سه استان ازجمله خراسان شمالی به این هفت استان اضافه‌شده است.

کد خبر 3806182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha