۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۲۵

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

اعتبار جبران خسارات سیلاب لرستان با گذشت ۲ سال پرداخت نشده است

اعتبار جبران خسارات سیلاب لرستان با گذشت ۲ سال پرداخت نشده است

خرم آباد - مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: اعتبارات جبران خسارات سیلاب این استان با گذشت دو سال پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان که با حضور  رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، به میزان خسارات ناشی از بارندگی های ۲۴ ماه گذشته در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به خاطر وقوع بارندگی های دو سال گذشته لرستان ۷۰۳ میلیارد تومان به همه بخش های این استان خسارت وارد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت های وارد شده به استان به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده اند، بیان داشت: بخشی از این خسارات تائید شده و بعد از امضای وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد تا در هئیت دولت مطرح، تصویب و مبلغ تائید شده، برای استان تامین اعتبار شود که تا امروز این کار صورت نگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به لرستان زمینه پرداخت خسارت های ناشی از وقوع سیلاب های اخیر لرستان پرداخت شود و افزود: بسیاری از پروژه هایی که در جریان سیلاب های دو سال اخیر لرستان دچار خسارت شدند همگی به صورت موقت بازسازی شده و به علت وجود مشکلات مالی در بسیاری از آن ها عملیات اجرایی صورت نگرفته است.

آریایی با بیان اینکه امسال با شروع بارندگی ها با حجم زیادی از مشکلات در پروژه های خسارت دیده که موقتا بازسازی شده اند مواجه خواهیم بود، ادامه داد: انبارهای کالا و تجهیزات بسیاری از دستگاه های اجرایی و امدادی استان به خاطر انجام عملیات بازسازی طی ماه های گذشته خالی شده و جایگزینی در آن ها صورت نگرفته لذا اگر اکنون با یک سیلاب ناگهانی در استان مواجه شویم برای پاسخگویی به بحران با مشکلات عدیده مواجه خواهیم بود.

وی گفت: طی دو سالی که استان اعتبارات جبران خسارات نداشته است با مساعدت استاندار لرستان از محل منابع محدود استانی توانسته ایم به صورت اضطراری بخشی از این خسارات را به صورت موقت جبران کنیم.

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه اولین نقدینگی که امسال وارد خزانه استان شد برای خرید تجهیزات لازم عملیات اطفاء حریق استان به کار رفت، افزود: در جریان حوادث رخ داده در استان تجهیزات امدادی دستگاه های امدادی مانند آتش نشانی ها دچار خسارت شدند که به لحاظ سنگین بودن هزینه های تعمیر و مرمت این دستگاه ها نتوانستند خسارات را جبران کنند.

کد خبر 3806208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha