۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعادل نیروی انسانی در بخش تولید مدیریت شود

تعادل نیروی انسانی در بخش تولید مدیریت شود

یزد- قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تعادل نیروی انسانی در بخش تولید باید مدیریت شود، گفت: در حال حاضر در مقابل هر کارگر ساده، دو تحصیل‌کرده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالحسن فیروزآبادی صبح چهارشنبه در هشتمین همایش ملی جمعیت‌شناسی با اشاره به تحولات کشور طی ۵۰ سال گذشته بیان داشت: تغییر و تحولات در حوزه های مختلف بوده که حتی در دنیا نیز شاهد آن هستیم.

وی بااشاره به تحولات حوزه اقتصادی بیان کرد: اقتصاد اکنون بر اساس منابع پایه و صنعت نیست بلکه اقتصاد خلاقیت محور و دانش پایه در حال شکل گیری است.

 وی با بیان اینکه باید با تغییرات همراه بود و از ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره ببریم، افزود: اکنون بازارها بر محور تقاضای مشتری، کالا و خدمات را ارائه می‌دهند و دیگر بازار های سنتی قدیم را نداریم.

 وی با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها در خصوص رشد و توسعه بیان داشت: رشد و توسعه باید همراه با اشتغال باشد چرا که اگر با شرایط موجود به سمت توسعه اقتصادی پیش برویم نیم میلیون از فرصت های شغلی را از دست خواهیم داد.

فیروزابادی با بیان اینکه در حوزه کار و تولید تعادل در نیروی انسانی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به نیاز بخش تولید کشور بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیلانی را داشته باشیم که کار ساده و کارگری را نپذیرند.

 وی عنوان کرد: اگر با وضعیت موجود پیش برویم مطمئنا باید برای تامین نیاز بخش تولید به کارگر ساده باید نیرو از خارج کشور وارد کنیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه در زمینه توسعه، اشتغال و نیروی انسانی استراتژی‌های لازم وجود دارد، گفت: باید با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشور تلاش کنیم.

به گفته وی در حال حاضر در مقابل هر کارگر ساده دو نفر تحصیل‌کرده در کشور وجود دارد که اگر به خوبی مدیریت نشود این مهم تبدیل به تهدید و مشکلی جدید در کشور در زمینه تامین نیرو کار ساده خواهد شد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح «تکاپو»، بیان کرد: این طرح در راستای استفاده از ظرفیت های استان‌ها برای توسعه اقتصادی در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بازار باید با نگاه به توسعه اشتغال باشد، ادامه داد: توسعه مشاغل خرد و خانگی در دستور کار وزارت قرار دارد.

کد خبر 3806821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha