۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

پرداخت جهیزیه در خراسان شمالی رشد ۳ برابری داشته است

پرداخت جهیزیه در خراسان شمالی رشد ۳ برابری داشته است

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: پرداخت جهیزیه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، عباس اهرابی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال حدود یک هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی اعطا شد.

اهرابی بابیان اینکه بیش از دو هزار نفر از زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد به دلیل کمبود اعتبارات پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، تصریح کرد: برای برداشتن این صف بیش از ۴۳ میلیارد ریال موردنیاز است.

وی افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۲۸۷ نفر از دختران و ۷۷۸ نفر از پسران تحت پوشش در انتظار دریافت جهیزیه قرار دارند و درعین‌حال ۷۲ نفر از بانوانی که ازدواج مجدد داشته‌اند و ۳۴ نفر هم دختران غیر تحت پوشش تحت حمایت این نهاد چشم‌انتظار دریافت جهیزیه هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ضمن دعوت از خیران برای ورود به بحث ازدواج آسان جوانان، گفت: امیدواریم با مساعدت خیران و حضور پررنگ در طرح‌های کمیته امداد ازجمله اکرام ایتام، امسال بتوانیم صف زوج‌های پشت نوبت را به صفر برسانیم.

اهرابی بابیان اینکه با همکاری خیران طرح اکرام، امسال بیش از سه میلیارد ریال به زوج‌های یتیم تحت حمایت این نهاد کمک شد، افزود: بیش از ۹۰ درصد کمک‌های حامیان در قالب کمک به ازدواج فرزندان معنویشان به‌صورت کالاهای اساسی زندگی انجام‌شده است.

وی به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های نیازمند اشاره و تصریح کرد: نیمه نخست امسال حدود یک هزار نفر از زوج‌های جوان نیازمند از این نهاد کمک‌هزینه جهیزیه دریافت کردند و به همین منظور بیش از ۱۷ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی، منابع دولتی و خیریه هزینه شد.

این مسئول بیان داشت: بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع دولتی، بیش از دو میلیارد ریال از محل صدقات و زکات، ۵۶۵ میلیون ریال از محل خیریه‌ها و سه میلیارد ریال هم از محل کمک‌های حامیان در این حوزه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان افزود: از مجموع زوج‌هایی که جهیزیه دریافت کرده‌اند ۵۴۹ نفر دختران تحت حمایت، ۱۷ نفر دختران غیر تحت پوشش، ۳۹۶ نفر از پسران تحت پوشش و ۲۷ نفر هم جهیزیه بانوانی بود که ازدواج مجدد داشته‌اند.

اهرابی بابیان اینکه اولویت خدمات‌رسانی این نهاد با اولویت مناطق محروم است، تصریح کرد: از مجموع جهیزیه‌های اهداشده ۵۴۹ مورد آن به زوج‌های مناطق برخوردار و ۴۴۰ نفر هم به مناطق غیر برخوردار اهداشده است.

وی در ارتباط با اقدامات جدید کمیته امداد برای کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان گفت: پیرامون ایجاد تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، تفاهم‌نامه همکاری با بانک کشاورزی به‌منظور رفع محرومیت و کمک به ازدواج دختران روستایی ساکنان در مناطق محروم منعقد شد که به برکت این همکاری ۵۰ دختر روستایی ساکن در مناطق محروم استان کمک‌هزینه جهیزیه به مبلغ یک میلیارد ریال دریافت می‌کنند.

کد خبر 3807332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha