۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان:

شورای عالی قرآن خوزستان در ۲ سال اخیر هیچ مصوبه ای نداشته است

شورای عالی قرآن خوزستان در ۲ سال اخیر هیچ مصوبه ای نداشته است

اهواز ـ مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: شورای عالی قرآن استان باید ماهانه تشکیل جلسه می داد ولی در یک سال اخیر فقط دو جلسه برگزار کرده و هیچ مصوبه ای هم نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پیمان علی نژاد صبح امروز شنبه در جلسه شورای قرآن استان خوزستان اظهار کرد: شورای عالی قرآنی استان ها روز چهارشنبه گذشته برگزار شد در تهران و به نمایندگی از استان خوزستان و به دستور نماینده ولی فقیه در این جلسه حضور پیدا کردم.

وی افزود: تقریبا نیمی از جلسه دفاتر مقام معظم رهبری و یا مسئولان دیگر بود. با حضور مسئول قرآنی شورای عالی قرآنی کشور و دبیرخانه گزارش عملکرد شورا را بررسی کردیم.

مسئول بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان یکی از استان های غیرفعال بوده و مطابق قانون شورای عالی قرآن استان باید ماهانه تشکیل جلسه می داد ولی در کل یک سال اخیر فقط دو جلسه برگزار شده که آن هم با حضور ریاست (نماینده ولی فقیه در خوزستان) و نایب رئیس (استاندار) نبود و هیچ مصوبه ای هم نداشتند.

حجت الاسلام علی نژاد گفت: به برکت انقلاب اسلامی همه دستگاه وظیفه توسعه فعالیت های قرآنی دارد و این شورا برای انجام فعالیت نیست بلکه برای ایجاد هماهنگی و توسعه فضای قرآنی است. این شورا آمده تا منشور قرآنی طراحی شده در کشور را دارای برش استانی کند و سیاست های راهبردی و کارهای پژوهشی را انجام دهد.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی قرآنی متشکل از مفسران، قاریان، حافظان و سایر جامعه قرآنی باید تشکیل شود. باید فعال بودن یا نبودن مؤسسات قرآنی را تعیین و شهر، دستگاه، مدیر برتر، روستای برتر، دانشجو، دانش آموز، مدرسه و دانشگاه نمونه قرآنی معرفی شود..

مسئول بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: جلوگیری از موازی کاری، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها، پایش دستگاه ها و نظارت دستگاه ها برای انجام شدن فعالیت های قرآنی نیز از دیگر وظایف تعریف شده این شورا است.

وی بیان کرد: استان خوزستان فضای قرآنی بسیار خوبی دارد و در زمینه مسابقات استانی و فعالیت های قرآنی جامعه قرآنی استان خیلی خوب می درخشند. اینکه خوزستان غیرفعال است منظور فعالیت های قرآنی نیست بلکه منظور با فعالیت های این شورا است.

حجت الاسلام علی نژاد در ادامه افزود: سند توسعه قرآنی استان را تا سال ۱۴۰۴ باید ارائه بدهیم به شورای کشوری که نیازمند اجرای کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی است. انتظار این است با توجه به ظرفیت های موجود در خوزستان و الگو بودن آن، در زمینه قرآنی یکی از قطب های قرآنی کشور باشد.

مسئول بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان گفت: برخی از استان های موفق حتما جلسات را با حضور رئیس و نایب رئیس شورا برگزار می کردند.

کد خبر 3808776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha