۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید:

۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی تسهیلات بهین یاب دریافت کردند

۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی تسهیلات بهین یاب دریافت کردند

قزوین- قائم مقام وزیرصنعت در امور تولید گفت: بمنظور بهبود فضای کسب و کار تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سامانه بهین یاب به ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کشور پرداخت شده

رضا رحمانی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از مجموع واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تاکنون ۳۲ هزار واحد صنعتی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: دریافت تسهیلات حمایتی از دولت در بسته های متنوعی پیش بینی شده است تا بتوانیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا چرخ تولید بچرخد و فضای کسب و کار رونق پیدا کند.

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید بیان کرد: مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تامین سرمایه درگردش و نقدینگی است تا تولید پایدار شکل بگیرد و ما تلاش می کنیم این بخش از موانع تولید در قالب سامانه بهین یاب برطرف شود.

رحمانی اضافه کرد:تداوم تولید وابسته به سرمایه است وبا اجرای طرح بهین یاب گام اساسی برای تامین نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان برداشته شده است و با حذف سقف پرداختی امیدواریم همه واحدها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اظهارداشت: در این طرح خوشبختانه بانک های عامل، بیمه و مالیات همراهی قابل توجهی داشته اند و با سیاست دولت در این طرح بدهی و معوقات بانکی واحدها، چک های برگشتی، رعایت نشدن نسبت مالکانه محاسبه و لحاظ نخواهد شد.

رحمانی اضافه کرد:هدف دولت حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط و فعال شدن آنهاست و اگر این چرخه شکل بگیرد می توانیم ضمن حفظ اشتغال موجود مشاغل جدید هم برای مناطق مختلف کشور ایجاد کرد.

هزینه کرد تسهیلات نظارت می شود

وی گفت: با نظارت و ارزیابی بر نحوه توزیع و مصرف تسهیلات بهین یاب تلاش می شود هیچ انحرافی در مسیر پرداخت ایجاد نشود تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

رحمانی یادآورشد: انتخاب واحدها در سه مرحله پایش شده که قبل از پرداخت در سازمان های صنعت، جهاد کشاورزی و کار گروه استانداری و یک مرحله هم بانکها کنترل می کنند تا کسانی که واقعا شرایط را دارند از حمایت دولت برخوردار شوند.

وی بیان کرد: تامین زنجیره مس و فولاد، تقویت واحدهای کوچک و متوسط، خوشه سازی، تقویت تشکل های صادراتی، نوسازی صنایع فرسوده، فعال کردن واحدهای نیمه فعال از دیگر رویکردهای وزارتخانه در رونق فضای کسب و کار است.

۶۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال جاری محقق می شود

وی تصریح کرد: برای افزایش صادرات هم به واحدهای بزرگ تسهیلات پرداخت می کنیم که در این راستا مقدمات کار فراهم شده است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید اظهارداشت: امسال ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته صادرات رشد خواهد یافت که این امر به اشتغال و تولید هم کمک خواهد کرد.  

رحمانی گفت:در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی محقق شد و امسال در صورت افزایش ۲۰ درصد امیدواریم ۶۰ میلیارد دلار صادرات محقق شود.

کد خبر 3811410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha