۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۰

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

بخش خصوصی در حوزه تولید باید مورد حمایت قرار گیرد

بخش خصوصی در حوزه تولید باید مورد حمایت قرار گیرد

قزوین- رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: برای تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار باید بخش خصوصی هم حرمت ببیند و هم مورد حمایت جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز اکبریان در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که دوشنبه شب با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مهمترین وظیفه مجلس نظارت بر همه امور است و بازدیدهای ما از استانها می تواند نمایندگان را در جریان فعالیتها قرار داده و در تصمیم گیری درست هدایت کند.

اکبریان بیان کرد: با تعیین شعار امسال برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ستاد فرماندهی درتهران تعیین شده و با پیگیری معاون اول رئیس جمهور گامهای اساسی برای اجرا برداشته شده است.

اختیار استانداران افزایش یابد/ مدیران جسارت ریسک ندارند

وی اضافه کرد: باید اختیارات استانداران افزایش یابد تا تصمیماتی که گرفته می شود به مرحله اجرا درآید اما به نظر می رسد همه مدیران ما محافظه کار شده اند و جسارت و جرات ریسک و تصمیم گیری های مهم و ضربتی را ندارند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که کارش زیاد است و تصمیمات مهم می گیرد اشتباه هم دارد و کسی که کار نمی کند حتما بی اشتباه است لذا باید از مدیران جسور و کاری حمایت کنیم و بدانیم بویژه اگر بخواهیم تولید رونق بگیرد و مشکل اشتغال حل شود باید مدیران جسور وارد میدان شوند.

دولت به شدت حجیم و بزرگ شده است

وی بیان کرد: متاسفانه دولت بدجوری بزرگ و حجیم شده و گویی قرار است امروز هم استخدام کنیم و خزانه دولت را برای پرداخت حقوق کارمندان هزینه کنیم در حالی که گفته می شود برای نمونه در آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار نیروی اضافی داریم به همین دلیل نمی توانیم معیشت فرهنگیان را تامین کنیم که این وضعیت در سایر ادارات هم حاکم است . 

نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید در شرایط کنونی بخش خصوصی هم حرمت شود و هم مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند کمک دولت باشد و در مدیریت کشور نقش خود را ایفا کند.

اکبریان اظهارداشت: باید مدیران قوی را با هر گرایشی حفظ کنیم اما متاسفانه به بهانه داشتن گرایش به یک دولت یا اشخاص با تغییر دولتها همه افراد خوب را کنار می گذاریم و از تجارب ارزشمند افراد برای بهبود شرایط تولید استفاده نمی کنیم که این نقیصه باید برطرف شود.

اکبریان گفت: مبارزه با قاچاق کالا از دیگر برنامه هایی است که در اولویت کاری نمایندگان است واگر این پدیده همچنان تداوم یابد باید خسارتهای سنگینی پرداخت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 90 درصد موبایل از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق وارد کشور می شود در حالی که این کالا باید از مسیر قانونی وارد شود تا حق دولت ضایع نشود.

اکبریان اظهارداشت: پسابرجام یک شرایط بسیار مناسب است که باید از آن استفاده کنیم البته هم مبالغه و هم کم لطفی به آن بی انصافی است و باید به صورت منطقی این موضوع را قضاوت کنیم.

وی تصریح کرد: پسابرجام نه مدینه فاضله است و نه خیانت بلکه یک فرصت برای استفاده منطقی است که به هرحال دولت آن را به این وضعیت رساند و ما هم نمی گوییم قله فتح است اما فرصتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برجام خیلی پیشرفت داشتیم و بخشی از خواسته ها ما انجام شد البته برخی مسائل هم انجام نشده چون دشمنی ما با آمریکا تمام شدنی نیست.

وی گفت: در مجلس به برجام رای دادیم چون احساس کردیم به نفع کشور است زیرا در مقابل جامعه جهانی قرار گرفته بودیم و باید نمی گذاشتیم به ما بیش از این فشار بیاورند ودر کنار آن باید بدانیم تیم برجام کاملا هماهنگ با رهبری عمل کرده و ولایت هرگز اجازه خیانت به هیچ مسئولی را نمی دهد و امروز باید از این فرصت برای بهبود شرایط خود استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه از حمایت نمایندگان از بخش تولید و رفع موانع دست و پاگیر خبرداد.

کد خبر 3811631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha