۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴

همراهی قزوینی‌ها برای ارائه خدمات به زائرین پیاده اربعین؛

۲۵ هزار قزوینی برای شرکت در پیاده روی اربعین عازم می شوند

۲۵ هزار قزوینی برای شرکت در پیاده روی اربعین عازم می شوند

قزوین- همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، کشور عراق میزبان ۲۵ هزار قزوینی عاشق دلباخته است.

خبرگزاری مهر- گروه استانها، مریم کشاورز مسعودیان: محدوده سنی مشخصی نمی شود برایشان عنوان کرد، پیر، جوان، کودک و خردسال، گویا همه راهی شده اند. هم شهری و همراهند، در راهی که آرزوی هر شیعه ایست اما فصل مشترک اینان فراتر از راهی است که به آن می روند؛ این ها افرادی هستند که برای پیمودن مسیری خاص با آرمانی مشترک همسفر شده اند.

اتوبوس ها پشت به پشت هم به صف ایستاده اند، این روزها پر تردد ترین مسیر کشور شهرهای مسیر تا مهران هستند.

زائران و خانوادهایشان بی قرار گاهی با چشم گریان، فرزندانشان را برای زیارت امیر مومنان، برای زیارت شاه شهیدان و علمدار کربلا راهی می کنند.

مسئولین کاروان ها نام ها را صدا می زنند، کسی قرآن روی سر ها می گیرد و دیگری اسفند می سوزاند برای این همفکران همراه، این تقریبا ماجرای مشابهی است که برای بسیاری از افراد در این روزهای کشور تکرار می شود.

بر اساس آمار ها سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون ایرانی  و ۱۶ هزار قزوینی با ماجرایی مشابه برای شرکت در پیاده روی اربعین عازم عراق شده اند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین امسال حدود ۲۵ هزار قزوینی برای شرکت در پیاده روی اربعین از قزوین اعزام خواهند شد.

حضور ایرانیان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت سال گذشته بیش از ۱۰۰موکب ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین خدمت رسانی به زائران را انجام دادند.

سهراب احمدی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین همچنین از اعزام ۳ موکب از استان قزوین برای ارائه خدمت به زائرین پیاده خبر داد.

احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: حضور گسترده موکب و خادمین ایرانی در کشور عراق سبب شده است تا دراین مدت زائر ایرانی احساس کمبود نداشته باشد و تلاش شده تا همه نیازهای زائرین برای این سفر پیش بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ نفر از استان قزوین برای خدمت به زائرین عازم کربلا هستند.

جمع آوری کمک های مردمی برای خدمت به زائرین پیاده

وقف و نذر از همراهان همیشگی برگزاری مراسم مذهبی از گذشته تا کنون بوده است، پیاده روی اربعین نیز فرصتی مناسب برای ارایه نذورات به زائرین است. از این رو علاوه بر همکاری بی مانند مردم عراق و نذورات گسترده آنها مردم ایران نیز با ارسال نذورات خود در خدمت به زائرین این پیاده روی ۲۰ میلیونی مسئولیت مهمی بر دوش می گیرند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در گفت گو با خبرنگار مهر در این باره گفت: سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی شامل، برنج، حبوبات و مواد غذایی از استان قزوین برای طبخ غذای نیازمندان اربعین حسینی ارسال شد.

احمدی بیان کرد: در این مدت نیز حدود ۹۰ میلیون تومان کمک نقدی برای اسکان و رفع نیازهای زائرین از مردم قزوین جمع آوری شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تعداد زائرین در اربعین امسال افزایش چشمگیری داشته باشد از این رو نیازمند کمک های بیشتر مردم هستیم.

ثواب زیارت امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی  در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: زیارت اربعین معانی بسیار و پیام روشنی برای طاغوتیان عالم دارد و فریادی بر سر ظالمان است و زائران را به سوی زیارت کربلا، برای تجدید بیعت با امامشان بر می انگیزد و ندایی برای منکران و بیانگر این است که ما تمسّک به باب حسین(ع) را تا ظهور امام حجّت (عج) از دست نمی دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند برای هر قدمی که برمی دارد یک حسنه  نوشته و یک گناه از وی محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌ اش را بالا می‌برد.

کد خبر 3812958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha