۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی:

پست برق شیروان تا پایان آذرماه امسال وارد مدار می‌شود

پست برق شیروان تا پایان آذرماه امسال وارد مدار می‌شود

جنورد- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی از احیای مجدد پست برق شیروان و توافق با سرمایه‌گذار آلمانی برای احداث نیروگاه خورشیدی و بادی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صبوری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تابستان امسال در پی حادثه آتش‌سوزی پست برق شیروان ۳۶۰ میلیون تومان خسارت به شرکت برق استان وارد شد و هم‌اکنون احیای مجدد این پست برق در حال انجام است و تا ۳۰ آذرماه وارد مدار می‌شود.

صبوری افزود: احداث نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در جاجرم و دو نیروگاه ۳۰ مگاواتی اسفراین با سرمایه‌گذار خارجی برای تولید ۱۲۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در خراسان شمالی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه با حادثه در پست برق شیروان تأمین برق این شهرستان دچار مشکل جدی شده بود، تصریح کرد: در حال حاضرت امین قطعات و تجهیزات و به‌روزرسانی این پست در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت برق استان با اشاره به اینکه طی این آتش‌سوزی علاوه بر خسارت به شبکه توزیع برق به مردم و تجهیزات و وسایل منازل خسارت واردشده بود، تصریح کرد: درمجموع ۴۰ میلیون تومان خسارت به وسایل منزل ۹۰ نفر از مشترکین شهرستان شیروان خسارت واردشده بود که بعضی از خسارت‌ها پرداخت و مابقی در دست پیگیری و بررسی است.

صبوری با اشاره به اینکه در سفر اخیر وزیر نیرو توانستیم موافقت و اعتبار موردنیاز برای ایجاد پست دوم در شیروان را بگیریم، گفت: در حال حاضر به دنبال نهایی کردن تملک زمین و اتمام کارهای این مدار هستیم و پست دوم برق شیروان تا خردادماه ۹۶ آماده بهره‌برداری و وارد مدار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای این پست ۱۲ میلیارد تومان باید هزینه شود که با بهره‌برداری از این پست تمام برق موردنیاز شهرستان شیروان و صنایع این منطقه تأمین می‌شود.

خسارت ۴۷۰ میلیون تومانی به شبکه‌های توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: براثر خسارات ناشی از سرقت و حوادث سال گذشته ۴۷۳ میلیون تومان به شبکه‌های برق خراسان شمالی خسارت واردشده است.

صبوری اظهار کرد: مشترکان استان به جزء چهار صنعت بزرگ کارخانه پتروشیمی، سیمان بجنورد، آب منطقه‌ای و صنعت ریخته‌گری در سال ۸۵ میلیارد تومان برق مصرف می‌کنند.

وی مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تا پایان سال ۹۴ از مشترکان صنعتی، خانگی، اداری و کشاورزی را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: وصولی فروش برق در استان بین ۸۴ تا ۹۰ درصد است. 

کد خبر 3813554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha