۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

۳ مجتمع فرهنگی کمیته امداد در خراسان شمالی آماده بهره‌برداری است

۳ مجتمع فرهنگی کمیته امداد در خراسان شمالی آماده بهره‌برداری است

 بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سه مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد در خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، عباس اهرابی گفت: ساخت سه مجتمع فرهنگی وتربیتی در سفر پربرکت رهبر انقلاب در سال ۹۲ به استان از سوی کمیته امداد تا وصول موافقت نهایی آن پیگیری شد که محل ساخت آن‌ها در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و فاروج پیش‌بینی‌شده است.

اهرابی بابیان اینکه برآورد اولیه‌ای که برای ساخت این سه مجتمع فرهنگی وتربیتی در نظر گرفته‌شده است حدود ۳۰ میلیارد ریال بود، افزود: اعتبارت اختصاص داده‌شده از سوی نهاد رهبری به این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد ریال بود و کمیته امداد و وزارت رفاه هم تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی، اجرایی شدن این پروژه‌ها را برعهده‌گرفته‌اند.

وی در ارتباط با جزئیات سه پروژه در حال احداث گفت: در حال حاضر ساخت مجتمع فرهنگی، تربیتی در شهرستان اسفراین ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این مجتمع در زمینی با متراژ دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث است و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده از محل مصوبه سفر مقام معظم رهبری در این خصوص هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: علاوه بر این برای حصار کشی و محوطه‌سازی پروژه هم بیش از سه میلیارد ریال دیگر نیاز است.

اهرابی بابیان این‌که مجتمع فرهنگی، تربیتی شیروان در دوطبقه در زمینی با متراژ دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث است، گفت: فضای اختصاصی این مجتمع، یک هزار مترمربع و کار ساخت آن به اتمام رسیده است و تنها محوطه‌سازی و حصار کشی آن در حال ساخت است.

وی افزود: از مجموع ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته به این مجتمع، هم‌اکنون تمامی آن هزینه شده و بیش از سه میلیارد ریال دیگر هم برای حصارکشی این پروژه موردنیاز است.

مدیرکل کمیته امداد استان به مجتمع فرهنگی، تربیتی فاروج هم اشاره کرد و گفت: این مجتمع در زمینی به متراژ سه هزار و ۶۰۰ مترمربع در سه‌طبقه به‌صورت نیمه آماده خریداری شد.

اهرابی بیان داشت: ساختمان اصلی آن در سه‌طبقه و متراژ هر طبقه هزار و ۵۰ مترمربع است و دوطبقه آن به سالن ورزشی اختصاص دارد و ادامه پروژه در حال ساخت است و اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: هزینه صرف شده برای خرید این مجتمع، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود و ۸۰۰ میلیون ریال نیز برای شهرداری هزینه شد و باقی‌مانده اعتبار سفر رهبری نیز برای ساخت و اتمام پروژه در حال هزینه است.

وی گفت: همچنین بیش از دو میلیارد ریال دیگر برای اتمام این پروژه و خرید سایر ملزومات داخلی نیاز است که از باقی‌مانده اعتبارات سفر و منابع داخلی کمیته امداد هزینه خواهد شد.

اهرابی در ادامه به‌کل مصوبات پیش‌بینی‌شده برای محرومان تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان حدود ۴۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به نیازمندان استان اختصاص یافت که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص‌یافته برای مددجویان استان جذب‌شده است وتا پایان سال قرار است تمامی اعتبارات جذب شود.

وی بابیان اینکه این تسهیلات به‌منظور رفاه حال نیازمندان استان و حل مشکلات آنان اختصاص یافت، افزود: در این سفر با خیروبرکت ۱۰ مصوبه جهت رسیدگی به وضعیت مددجویان پیش‌بینی شد.

این مسئول عنوان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مسکن و ساختمان، توسعه و تجهیزات فرهنگی ورزشی، تأمین جهیزیه، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و ارائه انشعابات رایگان گنجانده‌شده است همچنین تأمین یک‌ماهه مستمری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد به‌عنوان هدیه سفر آقا بود.

اهرابی گفت: اهدای ۲۸۰۰ سری لوازم منزل با سرانه پنج میلیون ریال، احداث سه مجتمع فرهنگی ورزشی، اهدای دو هزار فقره جهیزیه، کمک به احداث و تعمیر دو هزار و ۱۰۰ باب واحد مسکونی، کمک به لوله‌کشی گاز یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی، پرداخت وام قرض‌الحسنه، پرداخت ۱۴ میلیون ریال جهت کمک موردی به مددجویان و کمک به احداث یا خرید ۶۰۰ واحد مسکونی شهری ازجمله مصوبات این سفر بابرکت است.

کد خبر 3813683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha