۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۹

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران عنوان کرد:

آمادگی صدا و سیمای مازندران برای انعکاس فعالیت‌های مساجد استان

آمادگی صدا و سیمای مازندران برای انعکاس فعالیت‌های مساجد استان

بابل- مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران از آمادگی کامل صدا و سیمای این استان برای پوشش فعالیت های فرهنگی مساجد مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز مازندران شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی بویژه در برپایی مراسم های آئینی و دینی ایام محرم گفت: اربعین حسینی نماد وحدت دنیای اسلام و مسلمانان است و باید از این فرصت وحدت و همدلی به نحو مطلوبتر در جهت تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره جست.

علی صادق مقدسی با تاکید بر برنامه سازی در حوزه مساجد و ایجاد شور و نشاط در برنامه های مختلف مساجد استان تصریح کرد: فضا سازی برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در صدا و سیمای مرکز استان فراهم شده است و با نشست های مشورتی با کارشناسان حوزه مساجد و فرهنگ دینی باید زمینه تقویت این برنامه های فرهنگی ایجاد شود.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز مازندران در ادامه ضمن بیان اهمیت معرفی مولفه های پویایی مساجد در سطح استان و الگوسازی از برخی از این مولفه ها از سوی رسانه ملی بیان داشت: فعال سازی جنبه های اجتماعی مساجد و کارکردهای فرهنگی آن می تواند مهم ترین رکن جذب مخاطب را فراهم کند و باید سطح خدمات فرهنگی را در مساجد بالا ببریم تا طراز مساجد اسلامی را در استان شاهد باشیم.

وی فضای مجازی و شبکه های ارتباط جمعی را بسیار اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد : ورود به فضای مجازی در فعالیت های فرهنگی مساجد امری اجتناب ناپذیر است و باید برای اینگونه فعالیت ها هم اتاق فکری تشکیل شود تا برنامه ریزی مدون و جامعی صورت گیرد.

مقدسی در پایان ضمن اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص اهمیت مساجد که مسجد به عنوان سنگر اسلام و مسلمین است تاکید کرد : بزرگترین تحرکات دینی و فرهنگی در دنیای اسلام از مساجد شروع شد و امروز هم باید  کارگاه مهارت های زندگی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مساجد برگزار شوند.

کد خبر 3813978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha