۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰

معاون خدمات شهری شهردار همدان عنوان کرد:

راه‌اندازی ۸ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در همدان

راه‌اندازی ۸ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در همدان

همدان - معاون خدمات شهری شهردار همدان از برپایی ۸ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در شهر همدان خبر داد.

مجید درویشی در گفتگو با مهر با بیان اینکه امسال ستادهای اربعین به صورت غیرمتمرکز پیگیری شده و استاندار رئیس ستاد اربعین است، گفت: استاندار برای شهردار ابلاغ رئیس کمیته خدمات شهری را صادر کرده تا امور خدمات شهری در کشور عراق نیز بر عهده این کمیته باشد.

وی بابیان اینکه اعزام زائران به کربلا مشابه سال گذشته شرایط خاصی دارد و در این رابطه جلسات بسیاری بین شهرداری‌های کلانشهرهای کشور برگزار شده است، عنوان کرد: حضور در شهر همدان به منظور استقبال از زائران، فعالیت در مرز مهران و انجام امور خدمات شهری در ناحیه دو شهر کربلا از جمله وظایف و اقداماتی است که توسط شهرداری همدان انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان با اعلام اینکه کلانشهرها باید امور خدمات شهری را برای پیاده‌روی بزرگ اربعین پیگیری کنند، گفت: ۱۲ دستگاه خودروی سنگین، ۱۰ دستگاه خودروی پرس زباله، ۶۰ نیروی انسانی و ۶۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی همدان به منظور ارائه خدمات به زائران آماده‌سازی شده که به زودی در کربلا و مرز مهران به کارگیری خواهند شد.

وی همچنین بابیان اینکه در مرز مهران نیز پارکینگی ۵۰ هکتاری آماده‌سازی و یک بخش آن به همدان واگذار شده است، گفت: ۴ دستگاه پرس زباله، ۴ خودروی آتش‌نشانی و ۵ سیستم  روشنایی در این بخش به‌کارگیری می شود تا روشنایی پارکینگ نیز تأمین باشد.

درویشی باتاکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم با شهردار کربلا و مدیر شهرداری ناحیه دو این شهر انجام شده و نیروها و ماشین‌آلات شهرداری همدان از ۱۸ آبان تا سوم آذرماه در کربلا حضور خواهند داشت، یادآور شد: موکب شهرداری همدان در بوستان «فدک» برای مسیر رفت و در حسینیه «کوهینی‌ها» در مسیر برگشت برپا خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: ۸ موکب در شهر همدان برپا می‌شود تا خدمات لازم به زائران اربعین حسینی ارائه شود و موکب‌ها از ۲۵ آبان تا ۵ آذر در همدان برپا هستند.

وی همچنین از تهیه و توزیع نقشه‌های راهنما برای زائران خبر داد و گفت: چادرهایی نیز به منظور اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 3816193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha