۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اختصاص ۷۰ میلیارد برای جبران خسارات سیلاب لرستان بعد از یک سال

اختصاص ۷۰ میلیارد برای جبران خسارات سیلاب لرستان بعد از یک سال

خرم آباد- استاندار لرستان از تصویب ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیلاب سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جمع خبرنگاران به اختصاص مبلغی برای جبران خسارات ناشی از سیلاب سال گذشته به استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا هفته گذشته در هیئت دولت مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای لرستان تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ تصویب شده برای لرستان به زودی ابلاغ خواهد شد، افزود: مقداری از این اعتبار به صورت بلاعوض بوده و مقداری دیگر به صورت تسهیلات است که امیدوار هستیم بتوانیم از محل تخصیص این اعتبار خساراتی که به استان وارد شده را جبران کنیم.

استاندار لرستان در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه باغداران انار منطقه «سیاب» کوهدشت به خاطر عدم پرداخت خسارات ناشی از سیل سال گذشته به انارستان های آن ها، بیان داشت: گلایه کشاورزان و باغداران درست است چون خسارتی که سیل به آن ها وارد کرده تا کنون پرداخت نشده است.

بازوند گفت: برای ایجاد کارخانه های فرآوری انار، انجیر و ... در استان تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی منعقد شده تا در ذیل محصولات استان این کارخانجات احداث شود.

وی ایجاد کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی را نیازمند ورود بخش خصوصی دانست و افزود: بسیج سازندگی پذیرفته است نسبت به ایجاد کارخانه های فرآوری در استان اقدام کند و اقدامات اولیه آن در دست اجراست.

استاندار لرستان با بیان اینکه بخش دولتی وظیفه دارد پیگیری های لازم برای جذب سرمایه گذار در این زمینه را انجام دهد، عنوان کرد: اگر باغداران تمایل به ایجاد کارخانه های فرآوری دارند می توانند با تشکیل تعاونی هایی نسبت به این کار اقدام کرده و ما نیز تسهیلات هفت درصدی از محل صندوق توسعه ملی برای آن ها دریافت خواهیم کرد.

کد خبر 3817573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha