۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲

در هشتاد و پنجمین نشست عمومی اینترپل مطرح می شود:

اعتراض افغانستان به وجود مراکز تروریستی در پاکستان

اعتراض افغانستان به وجود مراکز تروریستی در پاکستان

مقامات کشور افغانستان در هشتاد و پنجمین نشست عمومی اینترپل به وجود مراکز تروریستی در پاکستان و آسیب پذیری افغانستان از این بابت اعتراض خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «جمهور»، «عبدالرحمان رحمان» معاون ارشد امور امنیتی وزارت کشور افغانستان ضمن شرکت در هشتاد و پنجمین نشست عمومی اینترپل در اندونزی اعلام کرد که افغانستان در این نشست بر چگونگی مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته تاکید خواهد کرد.

 وی افزود: هیئت افغانستان در این نشست اعتراض خود را به وجود مراکز و پناهگاهای تروریست ها در کشورهای همسایه از جمله پاکستان و آسیب پذیری افغانستان به خاطر رفت و آمد تروریست ها به این کشور اعلام می کند.

رحمان همچنین گفت که از کشورهای عضو این مجمع درخواست می کند که برای مبارزه موثر با جرایم گوناگون جنایی، از جمله جرایم سازمان یافته و تروریستی که به وسیله باندها و شبکه های تروریستی و جنایتکار انجام می شود، با افغانستان همکاری کنند.

هشتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی اینترپل امروز به طور رسمی با حضور معاون رئیس جمهور اندونزی آغاز شد. در این نشست، مقام های امنیتی و مسئولان اینترپل از ۱۶۴ کشور عضو مجمع عمومی اینترپل شرکت می کنند.

تقویت ظرفیت اداره های اینترپل در تمامی کشورهای عضو مجمع عمومی، تقویت و گسترش همکاریهای منطقه ای و جهانی پیرامون مبارزه با جرایم سازمان یافته و تروریستی، تدوین استراتژی پلیس جهانی و افزایش همکاری های مرزی بین کشورهای عضو برای جلوگیری از عبور و مرور تروریست ها از مرزهای کشورها، موضوعات عمده مورد بحث در هشتاد و پنجمین مجمع عمومی اینترپل در اندونزی را تشکیل می دهند.

کد خبر 3817595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha