۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵

امام جمعه ایلام:

نماز انسان را از لغزش ها باز می دارد

نماز انسان را از لغزش ها باز می دارد

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اگر مسلمانان بر اجرای نماز همراه با خضوع و خشوع اهتمام جدی داشته باشند، بسیاری از لغزش ها از وجود بشریت پاک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز دوشنبه در اجلاس استانی نماز اظهار داشت: بدون شک تکیه بر تعالیم روح بخش خداوند متعال که در برپایی نماز به عنوان ستون دین تجلی می یابد ، منشا رسیدن انسان ها به کمال و دور شدن پلشتی ها و زشتی ها از آنان است.

وی افزود: ائمه اطهار همواره بر اقامه نماز در اول وقت و بویژه به جماعت تاکید می کنند و خانواده ها باید تلاش کنند فرزندان خود را از سنین کودکی با این فریضه الهی آشنا کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: اهمیت برپایی نماز اول وقت به حدی است که اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای نینوا و در بهبوهه نبرد با یزیدیان انجام این فریضه را با تاخیر نیانداخت تا به عموم مسلمانان اهمیت این موضوع را گوشزد نماید که در سخت ترین شرایط نیز نباید در انجام آن اهمال کنند.

آیت الله لطفی ادامه داد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شاهد احیای برپایی نمازهای جمعه و جماعات در نقاط مختلف شهرها و روستاها هستیم و می توان گفت انقلاب اسلامی منجر به زنده شدن فریضه مغفول مانده نماز در رژیم پهلوی شد.

وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیز با تکیه بر فرامین انسان ساز دین مبین اسلامی توانستند در مقابل دشمن غدار بعثی ایستادگی کرده و برپایی نماز منجر به تحول عمیقی در روحیات جوانان غیرتمند این سرزمین شد.

گفتنی است در پایان این اجلاس لوح تقدیر و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به امام جمعه و استاندار ایلام از سوی ستاد اقامه نماز کشور اهدا شد.

کد خبر 3817994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha