۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس:

۷۰ هزار زائر در فارس موفق به کسب روادید اربعین شدند

۷۰ هزار زائر در فارس موفق به کسب روادید اربعین شدند

شیراز- معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس گفت: ۷۰ هزار زائر از استان فارس موفق به اخذ روادید سفر اربعین حسینی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رستمی صبح سه شنبه در گردهمایی بزرگ پیرغلامان و خادمان حسینی که در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تاکید بر اینکه نقش پیرغلامان و خادمان حسینی در ادامه نهضت امام حسین(ع) موجب دلبستگی مردم به فرهنگ عاشورایی است، افزود: به خاطر این حضور و تداوم است که امروز مردم سراسر فارس برای شرکت در آیین های اربعین امام حسین(ع) شور و اشتیاق نشان می دهند.

وی با بیان اینکه استان فارس پیشگام آیین های اربعین حسینی است، ادامه داد: امروز مردم با شور و اشتیاق زایدالوصفی در گوشه و کنار استان فارس آماده اعزام به کربلا هستند.

رستمی با اعلام اینکه با تشکیل ستادی ویژه هماهنگی میان دستگاه ها برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین از سوی فارس رقم خورد، عنوان کرد: ۱۱ کمیته تشکیل شد که برحسب وظایف به خدمات رسانی پرداخته و امسال تسهیلاتی برای صدور روادید فراهم گشت.

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس با یادآوری اینکه ۸۵هزار نفر در استان اقدام به پیش ثبت نام سفر اربعین کردند، از صدور ۷۰هزار روادید سفر به عراق خبر داد و گفت: بخشی از کار خدمات رسانی به زائران کربلا از سوی استان فارس در شلمچه دنبال می شود و موکبی در این منطقه به نام مبارک احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) تشکیل شد.

رستمی از راهبری ۱۱ موکب توسط سپاه فجر فارس و ستاد عتبات عالیات استان در خاک عراق خبر داد و افزود: فارس به عنوان استان معین بخشی از خدمات رسانی به زائران حسینی را برعهده گرفته که دست کم بیش از ۵۰۰ نیرو در کار خدمات رسانی مشارکت دارند.

وی افزود: فارس در جمع سه استان برگزیده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی قرار دارد.

کد خبر 3818567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha