۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد؛

لزوم احیای برندها و نشان‌های تجاری به منظور رونق صادرات

لزوم احیای برندها و نشان‌های تجاری به منظور رونق صادرات

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس گفت: استان مرکزی در حوزه برند و نشان های تجاری، سابقه دیرینه داشته و ضروری است که احیای مجدد برندهای آن به منظور رونق صادرات موردتوجه قرارگیرد.

به کزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین همایش تجلیل از نشان های برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: موضوع برندهای تجاری در سطح دنیا طی دهه های اخیر اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

وی افزود: اهمیت نام و نشان یک شرکت یا بنگاه اقتصادی در جای جای دنیا به گونه ای است که صاحبان این بنگاه ها حاضرند میلیارها دلار برای ثبت نام و نشان خود در ذهن مصرف کننده هزینه کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان داشت: امروز شرایط نشان های تجاری به گونه ای است که برخی از نشان ها، نماد و سمبل ملی یک کشور شده، حتی یک سیستم و یا تفکر اقتصادی، این نشان را به همراه دارد بنابراین برندهای تجاری در مراودات اقتصادی بسیار مهم هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای اروپایی حتی نام یک شهر با نام برند صنعتی و اقتصادی آن شهر گره خورده  و مردم آن شهر و جامعه خود را در افتخارات آن نشان تجاری سهیم می دانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اینکه مردم یک کشور و یا یک منطقه به این باور برسند که برند می تواند برای آنها افتخارآفرین باشد بسیار مهم است و همانطور که تیم های ورزشی برای مردم یک شهر افتخار می آفرینند، نام های تجاری هم همین نقش را می توانند ایفا کنند و تاثیر برندهای تجاری در عرصه های بین المللی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: نشانی که بر روی محصول حک می شود، برای مصرف کننده پیام آور سلامت، تطبیق آن محصول با محیط زیست و سایر پیام های نهفته در یک نشان تجاری است.

کریمی گفت: استان مرکزی مملو از افتخارات بزرگ و قابل توجه است که در سال های گذشته درخشش داشته و جا دارد این برندها احیا شود و به مراتب بیشتر از گذشته بدرخشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: استان مرکزی به ویژه اراک نشان ها و برندهایی داشته که در کش و قوس مشکلات در سال های گذشته نتوانسته آن چنان که باید خود را نشان دهد اما نشانه سابقه دیرینه برند در این خطه است.

وی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاری در نشان های تجاری، سرمایه گذاری و دارایی ماندگاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 3820007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha