۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

اصناف قزوین ۶۷ هزار نفر ساعت آموزش دیدند

اصناف قزوین ۶۷ هزار نفر ساعت آموزش دیدند

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از برگزاری ۶۷ هزار و ۱۲۸ نفر ساعت دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار برای تعداد ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در شش ماه سالجاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری ششمین نشست کمیسیون نظارت بر سامانهای صنفی استان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد اظهار کرد: طی شش ماهه اول سالجاری  ۶۷ هزار و ۱۲۸ نفر ساعت  دوره آموزشی در حوزه  اصناف برگزار شده و این روند تا پایان سالجاری ادامه داد.

وی با  تاکید بر اهمیت  برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا سطح آگاهی های صنوف  در زمینه احکام کسب و کار و قوانین  صنفی  اظهار کرد : ۹۷  دوره آموزشی برای تعداد ۲ هزار و ۷۹۷  نفر  برگزار شده است که روند خوبی را در این خصوص پیش رو داریم.

پرزحمت با اشاره به جایگاه  برتر استان در برگزاری دوره های آموزشی در سطح کشور خاطر نشان کرد:  تعداد نفرات  شرکت کننده آموزشی   را ۲هزار و ۹۹۹ نفر در آزمون دوره های آموزش صنفی شرکت کرده ند که تعداد ۲ هزار و ۵۸۱ نفرموفق به اخذ گواهیمنامه آموزشی شده اند.

وی همچنین  اعلام کرد: از  ۹۷ دوره آموزشی  برگزار شده ، تعداد ۶۸ دوره در شهرستان قزوین، ۶ دوره در شهرتان  تاکستان،   ۸ دوره در البرز، ۶ دوره  در بوئین زهرا،   ۷ دوره در آبیک و ۲ دوره نیز در شهرستان آوج برگزار شده است.

پرزحمت با اشاره به  سرفصل دوره های برگزار شده گفت: احکام تجارت و کسب و کار، آشنایی با  قانون نظام صنفی، آشنایی با قوانین مالیاتی، بهداشتی، بیمه   از مهمترین سرفصلهای این دوره ها بوده است.

رئیس کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان قزوین در ادامه با اشاره به موازی کاری برخی از دستگاهها در  تعیین متراژ و حدود صنفی گفت : تعیین و تصمیم گیری  در خصوص تعیین متراژ و حدود صنفی از وظایف قانونی سازمان صنعت، معدن است  و اظهار نظر دیگر  دستگاههای دیگر با عث سردرگمی متقاضیان می شود.  

وی در ادامه با اشاره به واحد های  صنفی که  حق عضویت آنها بالای ۸۰ هزار تومان است گفت: واحد های صنفی  که هنگام دریافت پروانه کسب بالای ۸۰ هزار تومان حق عضویت پرداخت می کنند ۱۵ درصد به آن افزوده خواهد شد.

پرزحمت همچنین افزود: دربرخی از موارد  شرایط صدور پروانه کسب در برخی از صنوف در استان قزوین نسبت به  شرایط در نظر گرفته شده تهران بسیار متفاوت می باشد و باید در این  خصوص  یکسان سازی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست های مهم دولت در حوزه اقتصاد، ساماندهی فضای کسب و کار در کشور است و در این خصوص باید همه دستگاههای مرتبط با حوزه اصناف همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست با  طرح نامه های رسیده به دبیرخانه کمیسیون نظارت  ضمن بحث و تبادل نظر، تصمیم های لازم برای رفع مسایل و مشکلات حوزه اصناف استان اتخاذ شد.

کد خبر 3820823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha