۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۳

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز:

۱۶ مرکز نیکوکاری در استان البرز فعالیت می کنند

۱۶ مرکز نیکوکاری در استان البرز فعالیت می کنند

کرج - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد البرز از فعالیت ۱۶ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: بی‌تردید تحقق امر فقرزدایی، بدون مشارکت نیکوکاران امکان‌پذیر نیست.

عبدالله طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مردمی بودن ماهیت فعالیت مراکز نیکوکاری گفت: طی هفت‌ماهه سال جاری نیکوکاران مرتبط با مراکز نیکوکاری در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، اطعام، جذب و توزیع کالا بین محرومان، جهیزیه و درمان فقرا درمجموع رقمی معادل ۱۴ میلیارد ریال به نیازمندان مساعدت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: مرکز نیکوکاری نهادی مردمی است که تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) و باهدف سامان‌دهی مشارکت‌های مردمی و نهادینه شدن احسان و نیکوکاری در مساجد تأسیس‌شده تا از ظرفیت‌های عظیم مردمی بهره‌گیری و نسبت به شناسایی نیازمندان واقعی و توانمندسازی آنان اقدام کنند.

طاهری با اشاره به اهداف کلی ایجاد مراکز نیکوکاری بیان کرد: ایجاد هم‌افزایی با تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران در هر محله و توزیع آن در سریع‌ترین زمان بین نیازمندان، تشکیل بانک اطلاعات محرومین آبرومند به‌طور محرمانه همراه با نوع نیاز آنان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در هر محله برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی همان محله، تأمین کمک‌هزینه درمانی، تحصیلی، خوراک و پوشاک نیازمندان، مدیریت امور محرومان محله توسط معتمدین، خیرین و مردم از اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز افزود: در مراکز نیکوکاری سعی می‌شود نیاز خانواده‌های نیازمند ساکن در محلات به‌موقع تشخیص داده شود و پیش از آن‌که نیازمندان و محرومان به این مراکز مراجعه کنند، اعضای هیئت عامل مراکز نیکوکاری به آن‌ها مراجعه کرده و نیازهای آنان را مرتفع کنند.

کد خبر 3821734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha