۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵

مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای بیمه سلامت ایران؛

توانمندسازی بیمه شدگان موجب حمایت جدی تری از مردم می شود

توانمندسازی بیمه شدگان موجب حمایت جدی تری از مردم می شود

مدیرکل دفتر تدوین استانداردها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رویکرد توانمندسازی بیمه شدگان در این سازمان به معنای حمایت جدی تری از مردم در حوزه سلامت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال سعیدپور با اشاره به رویکرد توانمند سازی بیمه شدگان در سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین با توجه به تاکید مدیر عامل این سازمان گفت: برنامه ما بازنگری جدی بر روی فعالیتهای مربوط به  توانمندسازی بیمه شدگان است که در این راستا در آینده نزدیک شاهد تشکیل دفتر توسعه مشارکتهای اجتماعی و توانمندسازی بیمه شدگان در سازمان بیمه سلامت ایران خواهیم بود.

وی افزود: ما با این رویکرد حمایت جدی تری را از بیمه شدگان در حوزه های سلامت شاهد خواهیم بود تا در این راستا بتوانیم صیانت بیشتری را از حقوق بیمه شدگان در زمینه سلامت داشته باشیم.

مدیر کل دفتر تدوین استاندارد ها و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا بتوانیم بیمه شدگان را با حقوق بیمه ای که که دارند بیشتر آشنا کنیم تا آنها بتوانند مطالبات درست تری را از سازمان داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در گام اول نیز ما روستائیان را مد نظر قرار داده ایم چرا که این گروه از بیمه شدگان ممکن است نسبت به دیگر اقشار جامعه آشنایی کمتری با حقوق سلامت داشته باشند و همچنین باتوجه به ارائه خدمات سطح یک و اجرای نظام ارجاع در این دسته از بیمه شدگان، سطوح تماس و دسترسی بیشتری به این گروه وجود دارد به همین دلیل در اولویت اجرای برنامه توانمندسازی بیمه شدگان قرار گرفت.

سعیدپور نقش اصلی توانمندسازی را نظارت همگانی عنوان کرد و افزود: این کارکرد می تواند حضور بیشتر مردم را در فعالیت های سازمان ضمانت کند.

وی نقش بیمه ها را در تمام دنیا در حوزه سلامت یک نقش پشت صحنه عنوان کرد و اظهار داشت: سازمانهای بیمه گر در کل دنیا در مواجهه مستقیم با مردم قرار نداشته و در کشور ما نیز از آنجا که کارکردهای نظام سلامت حمایت از حقوق مردم را به دنبال ندارد بیمه سلامت در ایفای نقش وکالت بیمه شدگان بنابراین به دنبال راه حلی است که بتواند مشارکت جدی تری در عرصه سلامت داشته باشد و در همین راستا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی پروژه های مشترکی را به منظور توانمندسازی جمعیت تحت پوشش اجرا خواهند کرد.

سعید پور اعلام کرد: به زودی منشور حقوق بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران نهایی و ابلاغ خواهد شد. تهیه و تدوین این منشور گامی موثر در جهت شفافیت فعالیتها و پاسخگویی به بیمه شدگان خواهد بود.

وی در پایان همچنین افزود: این منشور پس از ابلاغ به عنوان جزئی لاینفک از قرارداد سازمان با موسسات طرف قرارداد بوده و ادامه همکاری با موسسات طرف قرارداد منوط به رعایت مفاد منشور حقوق بیمه شدگان است . 

کد خبر 3822371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha