۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷

استاندار یزد:

شرایط برای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی یزد مهیاست

شرایط برای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی یزد مهیاست

یزد ـ استاندار یزد، شرایط را برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی یزد مهیا دانست و گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در یزد را تسریع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: گردشگری در یزد وضعیت خوبی پیدا کرده به نحوی که آمار گردشگران خارجی و داخلی در سال جاری نسبت به سال ۹۱ در این استان پنج برابر شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر هتل‌های فعال در سطح استان، هزار تخت بومگردی نیز به ظرفیت های گردشگری استان یزد اضافه شده و در مجموع شاهد روند خوبی هم در بحث گردشگری استان و هم گردشگری در بافت تاریخی یزد هستیم.

میرمحمدی با بیان اینکه شرایط برای سرمایه گذاری در بافت تاریخی یزد مهیا شده است، بیان کرد: اگر بانکها در این زمینه همکاری بیشتری با استان داشته و شرایط را برای سرمایه گذاران برای دریافت وام تسهیل کنند، توسعه زیرساختهای گردشگری در این استان تسریع خواهد شد.

استاندار یزد یکی از ظرفیت های دیگر سرمایه گذاری در یزد را نیز تامین برق از نیروگاه های خورشیدی دانست و افزود: تاکنون قرارداد تولید هزار و ۱۰۰ مگاوات منعقد و مجوز برای ۶۰۰ متقاضی و سرمایه گذار در این زمینه صادر شده است.

میرمحمدی عنوان کرد: سرمایه های خارجی نیز در این زمینه به خوبی جذب شده و سرمایه گذاران بسیاری در داخل و خارج تمایل به ورود به این بخش را دارند و در صورتی که بانک‌ها همکاری کنند، می توان شاهد تحول عظیمی در حوزه انرژی برق در استان یزد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مسائل حوزه صنعت استان یزد و انتظارات و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان این استان پرداخت و اظهار داشت: یزدی‌ها همواره خوش حساب و سختکوش بوده اند و حتی در شرایط رکود نیز دست از کار و تلاش برنداشته اند.

میرمحمدی یادآور شد: بسیاری از واحدهای تولیدی به ویژه در زمینه کاشی و سرامیک با انبار کردن کالاهای خود اجازه ندادند چرخ تولید متوقف و کارگران بیکار شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد انجام می شود و ۴۵ درصد واحدهای تولید کاشی و سرامیک در یزد مستقر هستند، افزود: سختکوشی و تعهد کارآفرینان و سرمایه گذاران یزدی سبب شد به رغم اینکه ۱۶ واحد تولید کاشی و سرامیک در کشور تعطیل شد، حتی یک مورد از این اتفاقات در یزد رخ ندهد.

استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران به خاطر رکود دچار مشکلات مالی و کمبود نقدینگی شده اند، افزود: در خواستهای این واحدها در کارگروه رفع موانع تولید مطرح و ۸۰۰ پرونده رسیدگی و به بانکها معرفی شده اما برای دریافت تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم بانکها شرایط را برای آنها تسهیل کنند.

وی در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان یزد به منظور پرداخت به واحدهای کوچک و متوسط دارای مشکل مالی عنوان کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به استان یزد اختصاص یافته در حالی که میزان تقاضا در استان یزد به دلیل صنعتی و معدنی بودن این استان، دو برابر این میزان است.

کد خبر 3822374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha