۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین کشور: 

۱۰ هزار اتوبوس بین شهری برای زوار اربعین فراهم شد

۱۰ هزار اتوبوس بین شهری برای زوار اربعین فراهم شد

شلمچه - دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین کشور گفت: ۱۰ هزار اتوبوس بین شهری برای زوار اربعین در سه مرز اصلی کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد عطرچیان امروز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای جابه جایی زائران به سه مرز مهران، چذابه و شلمچه ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری تهیه شده که کار جابه جایی مسافران و زائران اربعین به سراسر کشور را انجام می دهند.

وی افزود: این تعداد از اتوبوس می توانند تا ۱۲هزار اتوبوس را در کل کشور برسند.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین کشور همچنین به جابه جایی اتباع غیر ایرانی از مرز شلمچه کشور اشاره و عنوان کرد: اتباع خارجی به مرز شلمچه برای اعزام منتقل می شوند تا از طریق مرز به شهرهای نجف و کربلا منتقل می شوند.

عطرچیان از آمادگی کمیته حمل و نقل ستاد اربعین برای انتقال زوار در خاک عراق خبر داد و گفت: با طرف عراقی هماهنگ شده اگر نیاز باشد زمینه نقل و انتقال زائران در عراق فراهم می شود و تمهیدات لازم برای این امر انجامیده شده است.

وی همچنین از نصب ۱۲ جایگاه سوخت سیار در مسیرهای چذابه و شلمچه خبر داد.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین کشور در ادامه بیان کرد: تعرفه های سوخت طبق روال گذشته است و سواری ها و اتوبوس ها طبق نرخ گذشته سوختگیری می کنند.

عطرچیان با بیان اینکه تا روز گذشته یک میلیون و ۲۵۰ زائر از مرزهای کشور گذشته اند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان هفته این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان به زائران توصیه کرد در زمان بازگشت به گونه ای برنامه ریزی کنند که بازگشت با آرامش انجام و تمهیدات برای بازگشت فراهم شود.

    

کد خبر 3823360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha