۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۴

آخرین نشست استیضاح کابینه افغانستان برگزار می شود

آخرین نشست استیضاح کابینه افغانستان برگزار می شود

مجلس نمایندگان افغانستان امروز در آخرین نشست خود، سه وزیر کابینه را استیضاح می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، مجلس نمایندگان افغانستان در ادامه روند استیضاح وزیران کابینه و در آخرین نشست خود سه وزیر کابینه افغانستان را استیضاح می کند.

در نشست امروز، نمایندگان پارلمان افغانستان «عبدالستار مراد»، وزیر اقتصاد، «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت و «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجران را استیضاح می کنند.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان نیز در لیست استیضاح امروز مجلس قرار دارد، اما «عبدالباری جهانی» وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ هفته پیش به دلیل بیماری، از سمت خود استعفا داده است.

به این ترتیب، نشست استیضاح ۱۷ وزیر کابینه در پارلمان افغانستان امروز به پایان می رسد.

مجلس نمایندگان در چهار روز گذشته، ۱۳ وزیر را به دلیل اینکه ۷۰ درصد بودجه توسعه سال گذشته اختصاص داده شده به وزارتخانه خود را مورد استفاده قرار نداده بودند استیضاح کرد که از این میان ۷ وزیر سلب صلاحیت شده و ۶ وزیر دیگر ابقا شدند.

اما «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روند استیضاح وزیران کابینه را غیر موجه دانسته و آن را نپذیرفته است. غنی در این مورد از دادگاه عالی این کشور خواستار تفسیر چگونگی استیضاح وزرای کابینه شده است.

روند استیضاح وزرای کابینه باعث به وجود آمدن تنش بین دولت و مجلس افغانستان شده است، اما برخی از آگاهان و نمایندگان مجلس می گویند که روند استیضاح وزیران کابینه، با موفقت دولت برای برکناری برخی از وزرای مشخص انجام شده و تنش های رسانه ای میان دفتر ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان نیز به دلیل انحراف افکار عمومی میان این دو نهاد صورت می گیرد.

پیش از آغاز روند استیضاح وزیران از سوی مجلس، رئیس جمهور افغانستان به ضعف کارکرد برخی وزرای کابینه اعتراف کرده و اعلام کرد که وزیرانی که کارکرد خوبی نداشته باشند برکنار می شوند.

کد خبر 3825942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha