۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹

در ادامه روند استیضاح کابینه؛

وزیران اقتصاد، بهداشت و امور مهاجران افغانستان ابقا شدند

وزیران اقتصاد، بهداشت و امور مهاجران افغانستان ابقا شدند

وزیران اقتصاد، بهداشت و امور مهاجران افغانستان در نشست استیضاح اعضای کابینه، رای اعتماد گرفتند و در سمت خود ابقا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «رصد»، نمایندگان مجلس افغانستان در پنجمین روز استیضاح وزیران کابینه، وزیران اقتصاد، بهداشت و امور مهاجران را به صورت غیابی استیضاح کردند و به آنها رای اعتماد دادند.

این اولین‌ بار است که تمامی وزرای فراخوانده شده به مجلس افغانستان، رای اعتماد به‌ دست می‌آورند.

در نشست امروز مجلس نمایندگان، «عبدالستار مراد» وزیر اقتصاد، ۱۱۴ رای اعتماد و ۸۱ رای عدم اعتماد و «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت نیز ۱۷۰ رای اعتماد و  ۲۸ رای عدم اعتماد به دست آوردند.

«سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجران افغانستان نیز در نشست امروز مجلس نمایندگان با به دست آوردن ۱۰۵ رای اعتماد و ۹۰ رای عدم اعتماد توانست اعتماد پارلمان را به دست آورد.

از سویی «عبدالباری جهانی» وزیر فرهنگ افغانستان هم در لیست استیضاح امروز مجلس بود ولی به دلیل نا مشخص بودن قبولی استعفای وی، روند استیضاح او نیز از سوی مجلس به تعلیق در آمد.

جهانی هفته گذشته از سمتش استعفا کرد ولی تاکنون استعفای وی از سوی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان پذیرفته نشده است.

روند استیضاح وزیران کابینه به تنش جدی میان دولت و پارلمان افغانستان انجامیده است به طوری که دولت افغانستان را وادار ساخت تا به دادگاه عالی کشور مراجعه کند و خواهان تفسیر پرونده استیضاح غیابی وزیران کابینه شود.

اما نمایندگان مجلس، تفسیر استیضاح وزیران را از اختیارات دادگاه عالی افغانستان ندانسته و اعلام کردند: در صورتی که وزیران، شکایتی داشته باشند می‌توانند به دادگاه عالی کشور مراجعه کنند و در غیر این صورت صلاحیت تفسیر قانون از وظایف کمیسیون نظارت بر اجرا و تفسیر قانون اساسی است.

دولت افغانستان در حال حاضر به وزیران برکنار شده کابینه از سوی نمایندگان مجلس تا صدور حکم دادگاه عالی دستور داد که به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 3826116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha